آمار بیکاری دانش آموخته دانشگاهی در کشور بیشتر از جمعیت غیردانشگاهی است و این نشاندهنده آن است که تحصیلات دانشگاهی ما کارآفرین نیست.

بیکاری پزشکان عمومی معضل بزرگی است و این آمار تا حد قابل توجهی بالاست تا جایی که اجرای طرح پزشک خانواده هم نتوانست کمکی به این معضل کند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در این زمینه میگوید: متاسفانه آمار بیکاری دانش آموخته دانشگاهی در کشور بیشتر از جمعیت غیر دانشگاهی است و این نشان دهنده آن است که تحصیلات دانشگاهی ما کار آفرین نیست . در قسمت علوم پزشکی نسبت به سایر رشته های تحصیلی وضعیت بهتری داریم . اگر بخواهیم مقایسه کنیم باز وضعیت بهتری داریم چرا که کار آفرینانه این رشته ها به اتمام می رسند .

او درباره این موضوع در طول دوران وزارت خود میگوید: ما همه سعی خود را به کار گرفتیم تا این معضل در مورد رشته های پزشکی هم برطرف شود به طور مثال بومی گزینی یکی از این راه ها بود. هر کسی را برای محل خودش تربیت کردیم . یک جمعیت کارآمد را تربیت کردیم و آنها را در شبکه خدمات فوریت های پزشکی جایگزین کردیم .

باقری لنکرانی همچنین می افزاید: زمانی که من وزارتخانه را بر عهده گرفتم این شبکه شامل 600 پایگاه بود اما وقتی من مسئولیت را تحویل دادم این شبکه ها 1700 تا شد و به همان تعداد نیرو تربیت کردیم . نیروی کارآمد . من معتقدم دانشجوهای علوم پزشکی بیکار می توانند خطرناک باشند چون می توانند هزینه تحمیل کنند به نظام سلامت و بیمه ای و می توانند مخل باشند برای همین باید مواظب این گلو گاه باشیم . در این رابطه همواره به وزارت بهداشت فشار های زیادی وارد می شود .

متن کامل این گفتگو را میتوانید در اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =