۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۵

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا دیروز به طور سرزده وارد بغداد پایتخت عراق شد تا با مقامات ارشد سیاسی عراق گفت وگو کند .

به گزارش واحد مرکزی خبر، این سفر در حالی صورت می گیرد که نیروهای رزمی آمریکایی آماده می شوند بعد از هفت سال اشغال عراق امروز بطور رسمی از خاک عراق خارج شوند.
بایدن آخرین بار در ماه ژوئیه گذشته به عراق سفر کرده بود و در آن سفر سه روزه تلاش کرد تا در دیدار با رهبران احزاب سیاسی عراق ، آنها را به تشکیل دولت جدید ترغیب کند.کاخ سفید در آستانه سفر جو بایدن به عراق اعلام کرده بود که وی در عراق با جلال طالبانی رئیس جمهور، نوری مالکی نخست وزیر و ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق دیدار خواهد کرد.گفته می شود بایدن قرار است با مقامات عراقی درباره دلایل تاخیر در تشکیل دولت جدید عراق و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور گفتگو کند.بایدن همچنین قرار است از رهبران سیاسی عراق مصرانه بخواهد به اختلافات سیاسی خود پایان دهند و هر چه سریعتر دولت اینده این کشور را تشکیل دهند.
ورود بایدن به پایتخت عراق یک روز پیش از سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.اوباما در این سخنرانی ، پایان عملیات رزمی ارتش آمریکا را در عراق اعلام خواهد کرد.
خروج نیروهای رزمی امریکا از عراق بر اساس پیمان میان دو کشور صورت می گیرد.قرار است تا پایان سال دو هزار و یازده نیروهای امریکایی به طور کامل از عراق خارج شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =