عصر ایران : 'سمیر جعجع' : در صورت وقوع هرگونه درگیری با نیروهای حزب الله تنها نخواهیم بود و امریکا با ما خواهد بود.

'سمیر جعجع' رئیس حزب 'القوات اللبنانیه' گفت: در صورت وقوع هرگونه درگیری با نیروهای حزب الله تنها نخواهیم بود و امریکا، اروپا و برخی از کشورهای عربی چون مصر و اردن با ما خواهند بود.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'السفیر' امروز شنبه نوشت: اعضای حزب القوات اللبنانیه که روز پنجشنبه هفته گذشته با سمیر جعجع رییس این حزب ملاقات کرده بودند نسبت به احتمال حمله نیروهای حزب الله به معراب (مقر سمیر جعجع) در صورت آغاز جنگ داخلی ابراز نگرانی کردند.

این گزارش افزود که سمیر جعجع در پاسخ به این نگرانی گفت: در صورت وقوع درگیری، ما آنها را در منطقه بیابانی 'کسروان' غافلگیر خواهیم کرد و کمین دیگری در منطقه بیابانی 'عکار' و کمین مستحکمی نیز در منطقه 'عین الرمانه' وجود دارد.

السفیر نوشت: در این دیدار همچنین توافق شد اعضای قدیمی حزب القوات اللبنانیه مقیم کشورهای دیگر که پرونده قضایی نیز ندارند برای بازگشت به کشور فراخوانده شوند.

به گزارش سایر منابع خبری ، ?135?تن از فالانژها و حزب القوات اللبنانیه که بعد از جنگ های داخلی لبنان مجبور به ترک کشور شدند، اخیرا و در پی دیدارشان با سمیر جعجع در خارج از کشور به بیروت برگشتند و سلاح هایی از سوی آمریکا در اختیار آنان قرار گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی الانتقاد به نقل از منابع امنیتی لبنان اعلام کرد: حزب مسیحی آزاد ملی(حزب رقیب القوات اللبنانیه) نگران بازگشت تعداد زیادی از مسوولان حزب رقیب از استرالیا، کاندا، آمریکا و اروپا به لبنان هستند.
این پایگاه نوشت: برخی از این افراد در برگشت به لبنان برای مدت کوتاهی در فرودگاه بیروت بازداشت شده بودند و دستگاه امنیتی لبنان نیز به دقت مراقب برگشت ناگهانی این افراد به لبنان است، بخصوص که برخی از آنها در صربستان زندگی کردند.

این پایگاه با اشاره به پهلو گرفتن کشتی قبرسی حامل اسلحه ضد زره آمریکایی و موشک‌های ضد زرهی فرانسوی از نوع میلان در بندر جونیه لبنان در ماه گذشته میلادی ادامه داد: این اسلحه‌ بعد از ورود به سفارت آمریکا به مناطق شمالی (بشری و اطراف آن) منتقل و به حزب القوات اللبنانیه تحویل داده شد.

سمیر جعجع که در طول سال‌های جنگ‌ داخلی این کشور مرتکب جنایات بی‌شماری شده بود، در سال 1994 در دادگاه محاکمه شد و به جرم قتل رشید کرامی نخست وزیر وقت و دانی شمعون رئیس حزب ملی گرایان آزاد لبنان و خانواده اش ابتدا به اعدام و در دادگاه تجدید نظر به حبس ابد محکوم شد.
جعجع پس از ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در سال 2005 آزاد شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =