۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۴

گوشی انقلابی نوکیا N8 که سیستم‌عامل سیمبین3 و دوربین 12 مگاپیکسلی مهم‌ترین مزیت آن به شمار می‌روند، پس از رفع مشکلات نرم‌افزاری آماده عرضه شده و ارسال گوشی‌های پیش‌خریدشده آغاز شده است.

شرکت نوکیا بعد از تاخیر طولانی گوشی هوشمند خود به نام N8 را ارائه کرد. این شرکت اعلام کرد که قرار است به زودی عرضه گوشی هوشمند خود را آغاز کند.

به گزارش تلگراف، در ابتدا قرار بود این گوشی در ماه آوریل / اردیبهشت ارائه شود، اما عرضه آن به تاخیر افتاد. در حال حاضر نوکیا فروش گوشی را به افرادی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند، آغاز کرده و در طول چند هفته آینده فروش آن به طور گسترده آغاز خواهد شد.

علت اصلی این تاخیر وجود مشکلات نرم‌افزاری روی نمونه‌های نهایی بود که نیاز به تحقیقات بیش‌تر در این زمینه داشت. این تلفن از آخرین نسخه سیستم‌عامل سیمبین استفاده می‌کند که یکی از عوامل محبوبیت سری‌های قبلی تلفن‌های شرکت نوکیا بود.

ویژگی‌های نوکیا N8
پیش‌بینی می‌شود گوشی N8 در کشورهای توسعه‌یافته با استقبال خوبی روبرو شود که دلیل اصلی آن نیز ارتباط خوب نوکیا با شبکه‌های تلفن همراه است.

سیستم‌عامل متن‌باز سیمبین3 اجازه استفاده هم‌زمان از چند برنامه را فراهم می‌کند. گفته می‌شود سیمبین اولین سیستم‌عامل ویژه گوشی‌های هوشمند است که از قابلیت اجرای توأمان چند برنامه برخوردار است. این قابلیت به سیستم‌عامل امکان می‌دهد تا در حین اجرای یک برنامه، امکانات گوشی را بدون نیاز به توقف آن به برنامه‌های موازی دیگر نیز تخصیص دهد.

دیگر قابلیت چشم‌گیر نوکیا N8 سیستم تصویری آن، هم در عکس‌برداری و هم در نمایش است. این گوشی دارای بزرگ‌ترین حسگر تصویری به ابعاد 1/1.183 اینچ و کیفیت 12 مگاپیکسل است. لنز کارل زایس، فلش زنون و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت اچ.دی 720 پیکسل و حساسیت ISO 800 از دیگر ویژگی‌های این سیستم تصویربرداری است.

واسط HDMI برای اتصال به تلویزیون‌های پرکیفیت جدید، نمایشگر لمسی AMOLED و صدای دالبی، این گوشی را به ابزار چندرسانه‌ای قدرتمندی تبدیل کرده است.

این گوشی هم‌چنین دارای قابلیت satnav به صورت رایگان است که تقریبا در همه تلفن‌های جدید این شرکت وجود دارد. ابزار Ovi Maps و دسترسی به Ovi Store برای استفاده از نرم‌افزارها از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. با این وسیله هم‌چنین می‌توان به web TV دسترسی داشت و بیش از 50 ساعت به آهنگ‌های MP3 گوش داد. این گوشی با قیمت 429 پوند ارائه شده است.

آینده بازار نوکیا
اگرچه نوکیا بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن‌های همراه در جهان است، اما پیشتازی این شرکت به تدریج در کشورهای در حال توسعه رو به کاهش است. این در حالی است که اپل با آی‌فون و شرکت‌های دیگری که برای سیستم‌عامل گوگل اندروید تلفن همراه می‌سازند، به تدریج بخش دیگری از بازار تلفن همراه در کشورهای غربی را از آن خود می‌کنند.

با این حال، گارتنر گزارش داده که در سال 2009، گوشی‌های هوشمند برپایه پلت‌فرم سیمبین با فروش تقریبی 81 میلیون دستگاه توانستند 46.9 درصد سهم بازار را تصاحب کنند. اما مدیران نوکیا قصد دارند با عرضه بیش از 50میلیون دستگاه گوشی برپایه پلت‌فرم سیمبین3 در سال‌های آینده این سهم را افزایش دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =