با موبایل‌های قدیمی نمی‌توان کاری بیشتر از برقراری تماس یا ارسال پیامک را انجام داد. اما محققان دانشگاه کمبریج نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند نمایشگر‌های لمسی را روی این گوشی‌ها شبیه‌سازی کند.

ابوالفضل کریمی: آیا شما هم از گوشی قدیمی خود که نمایشگر لمسی هم ندارد، خسته شده‌اید؟ آیا از این که گوشی تلفن همراه شما آخرین تکنولوژی‌ها را ندارد در مقابل همکارانتان خجالت می‌کشید؟

خوشبختانه مهندسان دانشگاه کمبریج این مشکل را حل کرده‌اند و شما حتی لازم نیست گوشی خود را عوض کنید تا به آخرین فناوری‌ها در گوشی قدیمی خود دست پیدا کنید.

به گزارش بی‌بی‌سی، متخصصان موسسه پردازش صدای Input Dynamic نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند محل تماس انگشت دست شما را با نمایشگر تشخیص دهد، آن‌هم با تشخیص صدای بسیار ضعیفی که به هنگام تماس انگشت شما تولید می‌شود.

سیمون گادشیل، کارشناس پردازش سیگنال این شرکت و عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی دانشگاه کمبریج در این باره گفت: «ما در تلاشیم تا قابلیت نمایشگر لمسی را در تلفن‌های همراه با گزینه‌های بسیار ارزان‌تری جایگزین کنیم».

این نرم‌افزار فقط سیگنال‌های صدای تولید شده در هنگام لمس صفحه نمایش را از طریق میکروفون‌های عادی نصب‌شده روی گوشی اندازه‌گیری می‌کند و عملکردی بسیار شبیه به نمایشگرهای لمسی دارد.

این گروه امیدوارند با این فناوریی جدید قیمت گوشی‌های دارای صفحه لمسی بسیار پایین‌تر بیاید و علاوه بر آن، افرادی که دارای گوشی‌های معمولی هستند نیز بتوانند از امکان صفحه‌های لمسی بهره‌مند شوند.

جیوانی بیسوتی رئیس اینپوت‌داینامیکز در این باره گفت: «گوشی‌های آی‌فون ثابت کردند که علاقه برای واسط‌های کاربری بصری بسیار بالاست، اما نباید این امکانات فقط در اختیار افرادی قرار بگیرد که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین برای گوشی‌های گران‌قیمت را دارند. امروزه بسیاری از افراد در هنگام استفاده از اینترنت و برخی برنامه‌های موبایل با محدودیت رو به رو هستند، چرا که تلفن همراه آن‌ها به صفحه لمسی مجهز نیست. اما ما ثابت کردیم که می‌شود این امکان را به شیوه ارزان‌تری در اختیار آن‌ها قرار داد. ما نه تنها صحفه نمایش بلکه کل بدنه تلفن همراه را هم می‌توانیم به صورت لمسی در بیاوریم».

این محققان امیدوارند سازندگان تلفن همراه را متقاعد کنند از این نرم‌افزار در گوشی‌های خود استفاده کنند و به این ترتیب گوشی‌های همراه را با هزینه‌ای بسیار ارزان‌تر به قابلیت‌های صفحه لمسی مجهز کنند. از آن‌جاکه این فناوری نیاز به هیچ قطعه سخت‌افزاری ندارد، شما فقط کافی است آن را از اینترنت خریداری و دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید. این وسیله به قدری دقیق است که در هنگام کار با آن هیچ تفاوتی با صفحه‌های لمسی احساس نخواهید کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس فلاحی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    0 0
    اینطور که افای کریمی میگه معلومه تکنولوژی در جامعه ما فقط برای پز دادنه !!!!
  • MAZA IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    0 0
    با سلام ممنون می شم اگه لینک دانلود این نرم افزار رو هم بگذارید.
  • ata IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    0 0
    salam man az shoma tashakor mikonam vaghean ali mishe faghat az koja bayad barnamasho download konim???
  • سهیل IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    0 0
    جالبه فقط از کجا؟چه طوریه؟سونی اریکسون هم قبول میکنه؟
  • harkoad PH ۰۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
    0 0
    che alli vali in software ke mitone sedaye be in zaifi ro tashkhis bede mitone baraye kar haye dige iii ham morede estefade garar begire ????
  • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
    0 0
    آیا از این که گوشی تلفن همراه شما آخرین تکنولوژی‌ها را ندارد در مقابل همکارانتان خجالت می‌کشید؟ lol
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    باسلام: نرم افزارش کو؟