به گزارش مهر:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین افت تحصیلی در دوره ابتدایی مربوط به پایه اول دبستان است و 6 درصد دانش آموزان این پایه مربوط به تکرار پایه می شوند.

فاطمه قربان درباره بیشترین میزان افت تحصیلی در دوره ابتدایی گفت: پایه اول دبستان بیشترین افت تحصیلی را در بین سایر پایه های دوره ابتدایی دارد که مهمترین علت آن ناآشنایی دانش آموزان این پایه با فضای مدرسه و محیط کلاس درس است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بدلیل اینکه دانش آموزان کلاس اولی به فضای مدرسه آشنایی ندارند بیشتر از سه ماه فرصت لازم است که آنها با مدرسه، معلم، دوستان و کلاس درس آشنا شوند و همین امر باعث می شود در بیش از یک سوم از سال تحصیلی کیفیت یادگیری آنها مطلوب نباشد و افت تحصیلی در پایان سال به وجود آید.

قربان با تاکید بر اینکه گذراندن دوره پیش دبستانی در کاهش افت تحصیلی در پایه اول دبستان بسیار موثر خواهد بود گفت: در حالی که دوره پیش دبستانی در نظام آموزشی یک دوره رسمی به شمار نمی آید اما به دلیل تاثیر بالای آن آموزش و پرورش هر کجا که امکانات و فضا در مدارس وجود داشته باشد برای برپایی این دوره اختصاص می دهد.

به گفته قربان گذراندن دوره پیش دبستانی برای همه کودکان 6 ساله یک نیاز ضروری است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از مردودی 6 درصد از دانش آموزان کلاس اولی خبر داد و گفت: این دانش آموزان مجبور به تکرار پایه اول می شوند که سعی داریم این میزان را در سالهای بعد به صفر برسانیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امي IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
    0 0
    با اين معلمايي كه امسال جذب كردند غير از افت تحصيلي بايد افت روحي و جسمي هم با خودش بياره .سايتهاي خبري مثل سيب زميني فقط نگاه مي كنند!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
    0 0
    خب بنا را بر اين بگذاريد كه اصلاً سه ماه بچه‌هاي كلاس اول درس نخوانند. 6 ماه وقت بگذاريد براي آموزش. آن‌وقت لازم نيست دانش‌اموز يك سال از عمرش را تلف كند. بگذاريد در اين دو سه ماهه بچه‌ها ورزش و بازي كنند و وقتشان را بيش‌تر صرف دوست شدن بكنند. اين‌طوري هم بچه‌ها را با نشاط مي‌كنيم، هم اين مشكل برطرف مي‌شود.