توان و عملکرد Formulec EF01 که محصول تلاش 2.5 ساله گروه‌های متعددی است با توان Formula 3 برابری می‌کند. این اتومبیل سبز می‌تواند آغازگر دور تازه‌ای از مسابقات فرمول1 با خودروهای تمام‌الکتریکی باشد.

محبوبه عمیدی: ملاحظات زیست‌محیطی، احساس نیاز به مصرف انرژی پاک و بازار خوب خودروهای سبز باعث شده بسیاری از خودروسازان به تولید اتومبیل‌های تمام‌الکتریکی یا هیبریدی رو بیاورند. این نگاه تازه در نمایشگاه خودرو امسال با ارائه نمونه‌های متعدد مفهومی که اغلب الکتریکی هستند، دیده می‌شود و از سوی دیگر پیش‌خرید 20هزارتایی خودرو Leaf تنها در ایالات متحده یا استقبال خوب از خودروی هیبریدی هوندا جاز در ژاپن، می‌تواند آینده خوبی را برای این نوع خودروها رقم بزند.

با تمامی این صحبت‌ها ورود خودروهای تمام‌الکتریکی به مسابقات فرمول یک تنها زمانی به ذهن خطور می‌کند که شاهد رونمایی از اولین نمونه آنها در نمایشگاه معتبر خودو پاریس باشیم. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

Formulec EF01

طراحی و ساخت Formulec EF01 یک کار تیمی تمام عیار بوده است. دوسال‌و‌نیم زمان صرف شده تا همکاری گروه‌های متعددی از گروه‌های رالی زمستانی تا تولیدکنندگان Exagon Furtive eGT و تعدادی از گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقات فرمول یک برای ساخت این خودرو به نتیجه رسیده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

Formulec EF01

این خودرو که می‌تواند آغازگر ایده مسابقات فرمول یک با اتومبیل‌های الکتریکی باشد، تک‌سرنشین ساخته‌ شده و احتمالا می‌تواند از سال 2013 وارد مسابقات فرمول یک شود. انرژی مورد نیاز این خودرو توسط دو موتور الکتریکی تولید شرکت زیمنس تأمین می‌شود که به یک جعبه دنده دو‌سرعته متصل شده‌اند و می‌توانند سرعت این اتومبیل را ظرف مدت 3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتردرساعت برسانند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

Formulec EF01

حداکثر سرعت این اتومبیل 250 کیلومتردرساعت است. در زیر اسکلت آن یک باتری یون لیتیوم تعبیه‌شده که می‌تواند انرژی مورد نیاز موتورها را برای مدت 20 تا 25 دقیقه تأمین کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

Formulec EF01

در طراحی اولیه Formulec EF01 تلاش شده امکان رقابت با توان و کارایی Formula 3 با موتور احتراقی وجود داشته باشد. شاید روزی برسد که این نمونه سبز جایگزین اتومبیل‌های پیشین با آلایندگی بالا شود. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

Formulec EF01

 

منبع: autoblog

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
    0 0
    قراره رو آر.دی موتور برقی بذارن . شما کجای کاری