مغولستان هم مرز با روسیه و چین در مرکز آسیا قرار دارد و به دلیل پراکندگی جمعیت، ارتباط بخش های مختلف آن کمی سخت برقرار می شود اما توریست ها می گویند همیشه با مهمان نوازی این مردم به وسیله شیرچای پذیرایی می شوند.

اما این سرزمین شگفتی های بسیاری دارد. مثلا در زمستان فروشندگان خیابانی از داخل جعبه های کاغذی بستنی می فروشند زیرا در دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد به فریزر نیازی نیست. معروف ترین فستیوال این سرزمین شکار با عقاب طلایی است که دو روز در سال طول می کشد. مغولستانه خانه نسل رو به انقراض پلنگ برفی است. سه میلیون نفر در مغولستان زندگی می کنند که نزدیک به ۲۵ تا ۴۰ درصد آنها هنوز زندگی عشایری دارند. در دهه ۱۹۲۰ بقایای یک فسیل پیدا شد. در مغولستان ۱۳ برابر تعداد آدمها اسب وجود دارد. به دلیل دارابودن ۲۶۰ روز آفتابی به سرزمین آسمان آبی معروف است. دیوار بزرگ چین در حقیقت در قرن ۶ در داخل مغولستان ساخته شده اما اکنون جزء چین است. سیاه‌کاج های مغولستان ۴۵ متری هستند.

«فردریک لاگارانج» عکاس فرانسوی به خاطر داستانهایی که از بزرگترهایش درباره مغولستان شنیده بود به آن علاقه مند شد و سالهای زیادی در سفر به همه نقاط آن گذرانده است. پس از ۱۷ سال سفر منتخبی از صدها عکس او در کتابی منتشر شده است. در ادامه منتخبی از عکس هایی که در این کتاب منتشر خواهند شد را مشاهده می کنید.

منبع: توریسم آنلاین
​۶۷۲۸۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =