یک پل طنابی قدیمی به نام پل Q'eswachaka که با دست بافته می‌شود و حداقل قدمت ۶۰۰ ساله دارد، بر روی رود آمپوریماک پرو آویزان است که هر سال بهار مردم دور هم جمع می‌شوند و آن را از نو می‌سازند.

روستائیان دو طرف رودخانه با هم همکاری می‌کنند و طناب ضخیمی می‌سازند که بیش از ۳۰ متر طول دارد. بالاخره بعد از سه روز کار، دعا و جشن، پل جدید بافته می‌شود.

پنج قرن است که این پل دائما ساخته و بازسازی می‌شود. این پل صدها سال تنها راه ارتباطی روستائیان دو طرف رودخانه در این منطقه بوده و تنها یکی از پل‌های معلقی است که در زمان امپراطوری اینکا ساخته شده است.

روش ساخت پل نسل به نسل بین مردم بومی منتقل شده و در این سال‌ها فقط کمی تغییر کرده است. این فرآیند با جمع کردن علف‌های بلندی شروع می‌شود که به شکل طناب و کابل‌های محکم به هم بافته شده و بعد روستائیان برای کشیدن طناب‌ها و آماده کردن آن‌ها برای نصب جمع می‌شوند. این کابل‌ها به پایه‌های سنگی محکم و تنومند بسته شده و سازندگان مجرب پل شروع به ساخت آن از کناره‌ها به وسط پل می‌کنند و وقتی در مرکز پل به هم می‌رسند، پل کامل می‌شود. قبلا هر سه سال یک بار این پل ساخته می‌شد، اما به دلیل افزایش رفت و آمد و گردشگری اکنون هر سال ساخته می‌شود.

استعمارگران اسپانیایی که امپراتوری اینکا را در قرن شانزدهم سرنگون کردند، تحت تاثیر شاهکار مهندسی این پل‌های معلق قرار گرفتند که روی رودهای عریض ساخته می‌شد. اما طی سال‌ها، برخی از این پل‌ها تخریب شدند یا از بین رفتند.

عکس‌ها: neatorama ، bbc
۲۵۶۲۸۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    رد شدن از روی این پل جیگر میخواد