معاون وزیر راه و شهرسازی گفته که برای اجرای جاده قزوین، رحیم آباد به کلاچای بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان به عنوان یک جاده اصلی ارتباط بین شمال و جنوب برقرار کنیم.

به گزارش خبرآنلاین گیلان خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از جاده کلاچای ـ رحیم آباد ـ قزوین با اشاره به اینکه محور قزوین به رحیم آباد و کلاچای مسیر جدیدی است که به تقاضای مردم احداث می‌شود، اظهار کرد: احداث این جاده به توسعه اقتصادی سه استان قزوین، گیلان و مازندران کمک می‌کند.

وی با اشاره به جزئیات مسیر ترانزیتی قزوین به رحیم آباد و کلاچای تصریح کرد: بخشی از راه، قزوین به رحیم آباد و کلاچای بخشی به صورت روستایی و بخشی به صورت فرعی در سه استان استفاده می‌کنند و آنچه در قانون بودجه پیش‌بینی شده این است که جاده به طول تقریبی ۱۵۶ کیلونتر به صورت جاده اصلی احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر جاده‌ای که بخواهد از رشته کوه البرز عبور کند نیازمند اعتبارات زیادی است،گفت: برای اجرای جاده قزوین، رحیم آباد به کلاچای بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان به عنوان یک جاده اصلی ارتباط بین شمال و جنوب برقرار کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه جاده فعلی از سمت گیلان مشکل زیست محیطی ندارد و کار ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: جاده در محدوده قزوین و مازندران تقریباً خاکی بوده و نیازمند دسترسی اولیه هستیم که قرار است بهسازی انجام شود تا مردم بتوانند از این محور استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یک واریانت جدید باید معرفی شود، افزود: پیش‌بینی اولیه این است که امکان تعریض جاده جدید نیست و باید مطالعات خود را تکمیل و سپس در محدودای که امکان دارد عملیات اجرای جدید را آغاز کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه‌ها طبق اعتباری که به ما در قانون بودجه تخصیص می‌دهند انجام می‌گیرد، گفت: ردیف اعتباری‌ها ضعیف است و استانداران سه استان باید اعتبارات را تقویت تا از منابع دیگر برای اعتبارات آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبار امسال پروژه قزوین به رحیم آباد ۴۰ میلیاردتومان است، افزود: به نسبت کاری که باید انجام بگیرد این مبلغ عدد بزرگی نیست.

خادمی با اشاره به اینکه حضور سه استاندار برای بازدید مسیری که قرار است این طرح اجرایی شود نقطه عطفی است تا آشنایی بیشتری با این مناطق داشته باشند تا برای تأمین مالی آن تلاش بیشتری کنند تا کار را آغاز کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =