در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را با هم مرور می‌کنیم: از کرم جواهرنشان و خرچنگ قلمکار گرفته، تا زیردریایی دست‌ساز و موشک‌های ضد هوایی بر پشت‌بام خانه‌های لندنی‌ها.

کرم جواهرنشان: این کرم جواهرنشان که به احتمال زیاد یک Acraga coa است (اگرچه هنوز به طور رسمی تایید نشده است)، به خانواده‌ای از پروانه‌ها به نام Alceridae تعلق دارد. این کرم به دلیل چسبناکی خود گاهی با نام کرم حلزونی نیز نامیده می‌شود. این عکس در منطقه کانکون مکزیک گرفته شده است.
 

ابر-زمین: این تصویر هنرمندانه مفهومی از یک سیاره ابر-زمین، نمایشی از نخستین نوع کشف شده از این سیارات است که هفته گذشته توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا شناسایی شده است. برای نخستین بار، اخترشناسان موفق شدند تا با استفاده از دوربین فروسرخ گرمایی حساس اسپیتزر، نور یک ابر-زمین را به طور مستقیم مشاهده کنند. این سیاره به طرز باورنکردنی نزدیک به ستاره مادر خود است، و احتمالا دارای یک هسته جامد است که توسط آب مایع و آب گازی احاطه شده است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

موشک‌ها روی پشت‌بام لندن: همان‌طور که چندی پیش در خبرآنلاین خواندید، مسئولان برگزاری المپیک لندن تصمیم گرفته‌اند تا برای تامین امنیت در زمان بازی‌های المپیک، موشک‌های زمین به هوا را در پشت‌بام خانه برخی از شهروندان لندنی مستقر کنند. این عکس نمایی از موشک‌های مورد نظر را نشان می‌دهد: یک موشک پر سرعت Starstreak.
 

خرچنگ قلمکار: عکس این خرچنگ قلمکار در سواحل ایالت مین آمریکا گرفته شده است. این خرچنگ‌ها معمولا به دلیل گوشت خوشمزه‌ای که دارند، سر از رستوران‌ها در می‌آورند. اما رنگ‌آمیزی عجیب این یکی (تنها 1 مورد در 30 میلیون خرچنگ چنین رنگ‌آمیزی دارند) باعث شده است تا این خرچنگ به جای رفتن به رستوران و خورده شدن، سر از آکواریوم نیوانگلند در آورد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

بچه فیل بدون اسم: این بچه فیل که تنها سه روز از عمر آن می‌گذرد، ساکن باغ‌وحش برلین است؛ اما هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. اگر سری به سایت‌های انتخاب نام حیوانات آلمانی بزنید، با نام‌های بامزه‌ای همچون دریک، المار، اوتو فن‌بیسمارک، فلوچن (به معنای کیک کوچک)، کواکس و حتی زاکرپوپ مواجه می‌شوید. باید دید که مسئولان باغ‌وحش چه نامی برای این بچه فیل انتخاب می‌کنند.
 

زیردریایی دست‌ساز: این زیردریایی دونفره دست‌ساز، توسط کشاورزی به نام ژانگ وویی ساخته شده است. وی تا کنون شش نمونه از این زیردریایی‌ها را ساخته است. برای مشاهده عکس‌های بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

زمین هنری: سازمان نقشه‌برداری ایالات متحده هر از گاه، برخی از حیرت‌آورترین عکس‌های ماهواره‌ای سیاره ما را به نمایش می‌گذارد. اگرچه این ماهواره‌ها برای اهداف علمی هستند، اما گاه محصولات آنها تصاویر هنرمندانه زیبا و شگفت‌انگیز است.
 

آسمان‌خراش #: یک شرکت معماری دانمارکی به نام BIG یک ساختمان آپارتمانی، یا گروهی از ساختمان‌ها، یا هر چیزی که شما اسمش را می‌گذارید، طراحی کرده است که شبیه علامت # است. استفاده از شکل # برای ساختمان‌ها غیرمعمول، ولی خیلی باحال است! برای اطلاعات بیشتر می‌توانید اینجا را ببینید.
 

دور برداشتن سیاه‌چاله: این تصویر مفومی هنرمندانه از کهکشان Arp 220 بر اساس داده‌های به دست آمده از تلسکوپ فضایی هابل خلق شده است. طراح قصد داشته تا نشان دهد که چطور یک سیاه‌چاله که در حال دور گرفتن است، می‌تواند توانایی یک کهکشان برای زایش ستارگان جدید را نابود کند.
 

دانش غلات: گروهی از دانشمندان به دنبال یافتن جواب سئوالی بودند که تقریبا هیچ وقت و برای هیچ کس مهم نبوده است: چرا مزه غلات با شیر بهتر از مزه آنها با آب است؟ این عکس که از مقاله آنها برداشته شده است، بزرگنمایی دقیق و خنده‌داری از غلات خیس خورده صبحانه را نشان می‌دهد.
 53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    3 0
    سپاس