براباس که نزدیک به 35 سال است تیونینگ خودروهای گروهی از برترین خودروسازان دنیا را آغاز کرده، تصمیم گرفته به طراحی فضای داخلی و بدنه جت‌های شخصی نیز بپردازد. این شرکت موتور هواپیماهای خصوصی را بازطراحی نخواهد کرد.

محبوبه عمیدی: نزدیک به 35 سال است که شرکت آلمانی براباس تیونینگ خودروهای گران‌قیمت و بسیار گران‌قیمت جهان را آغاز کرده است. در میان این خودروها نمونه‌هایی وجود دارند که به سرعت برق و باد حرکت می‌کنند، می‌توانند در شرایط گوناگون به کار گرفته شوند یا بهره‌وری آنها بهتر از پیش شده و سبزتر از نمونه‌های اولیه خود هستند. علاوه بر آنها براباس که به سراغ بهبود طراحی قایق‌ها نیز رفته، به تازگی اعلام کرده در نظر دارد جت‌های شخصی را نیز به شیوه خودش برای مشتریان ثروتمندش مطلوب‌تر از پیش کند.

به گزارش گیزمگ، این شرکت اواسط ماه گذشته اعلام کرده تصمیم دارد تیونینگ را به دنیای جت‌های شخصی نیز وارد کند. این تغییرات بیشتر شامل فضای داخلی این هواپیماهای شخصی و ایجاد تغییراتی در کابین آنها خواهد بود و پس از آن استفاده از بدنه فیبرکربنی و رنگ سیاه مات برای بدنه یا چراغ‌های نئونی انتخاب‌های بعدی خواهند بود.

مطابق اعلام این شرکت دارندگان جت‌های شخصی می‌توانند در طراحی تازه هواپیمای خود با ارائه ایده‌های جدید مشارکت کنند یا از میان طراحی‌های آماده شده یکی را انتخاب کنند. در حال حاضر دو نمونه طراحی توسط این شرکت پیشنهاد شده که یکی از آنها به نام Elegance ترکیبی از مخلوط چرم کرمی رنگ، آلکانتارا - نوعی ماده مصنوعی شبیه به چرم مخمل‌نما - و چوب است و دیگری که Sportive نامیده شده و از طراحی خودروهای اسپرت الهام گرفته شده، ترکیبی از تم‌های خاکستری و سیاه تولید شده توسط چرم و آلکانتارا به همراه فیبر کربن و روشنایی توسط نور غیرمستقیم ال.ای.دی است.

این شرکت نمونه‌هایی از طراحی خارجی این هواپیماها را نیز ارائه کرده است که اغلب از جنس فیبرکربن هستند. علاوه بر این سیستم سرگرمی مبتنی بر iBusiness 800 این شرکت نیز که از دستگاه‌های چندرسانه‌ای تشکیل شده، می‌تواند مطابق نیاز مشتریان در جت شخصی آنها نصب شود.

این شرکت تاکنون به سه شرکت هوایی پیشنهاد همکاری برای بازطراحی نمونه‌های پیشین و ایجاد نمونه‌های تازه را داده است؛ اما تصمیم دارد در آینده بازار بزرگتری را در اختیار بگیرد. نکته جالب‌توجه این است که براباس به‌رغم کسب موفقیت‌های متعدد در بازطراحی موتور خودروها و بهبود سرعت و بهره‌وری سوخت آنها تصمیم ندارد این شیوه را در کنار شرکت‌های هوایی دنبال کند و در نتیجه تلاشی برای رونمایی از سریع‌ترین و قدرتمندترین جت‌های خصوصی جهان نخواهد کرد. حداقل برای شروع که این‌طور به نظر می‌رسد.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    5 0
    ایول عالیه
  • ساشا IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    7 0
    بیاید یارانه هامونو بذاریم رو هم یدونه بخریم!