عکس ارسالی از سعیدآقاعلیخانی

عیون موسی(چشمه های حضرت موسی)در صحرای سینا، واحه ای در35 کیلومتری شهر سوئز و 60کیلومتری تونل شهید احمد حمدی است(این تونل که از زیر کانال سویز عبور می کند بخش غربی مصر را به شبه جزیره سینا متصل می کند).عیون موسی 165 کیلومتر با قاهره فاصله دارد و در واقع همان 12 چشمه ای هستند که حضرت موسی به فرمان خدا و با زدن عصا بر سنگ ایجاد کرد تا بنی اسراییل که با مشقت فراوان از دریای سرخ گذشته و اکنون دچا رتشنگی و تردید شده بودند بار دیگر به پیامبر خدا ایمان بیاورند. "وَإِذِ اسْتَسْقَى مُوسَى لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِب بِّعَصَاکَ الْحَجَرَ فَانفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَیْناً قَدْ عَلِمَ کُلُّ أُنَاسٍ مَّشْرَبَهُمْ کُلُواْ وَاشْرَبُواْ مِن رِّزْقِ اللَّهِ وَلاَ تَعْثَوْاْ فِی الأَرْضِ مُفْسِدِینَ" [البقرة : 60]. از مجموع 12 چشمه تنها هفت چشمه ((بئر الزهر والبئر البحرى والبئر الغربی وبئر الشایب وبئر الشیخ وبئر الساقیة وبئر البقباقة))باقی مانده و در این میان تنها از بئر شیخ هنوز آب می جوشد.

این منطقه قبل از جنگ 9 اکتبر1973در اختیار نیروهای ر‍ژیم صهیونیستی بود و یکی از اصلی ترین پایگاه های اشغالگران در نزدیکی عیون موسی قرار داشت که اکنون این محل به موزه جنگ تبدیل شده است.

======

شما هم می توانید مطالب، عکسها و فیلم های تولیدی خود را برای ما به آدرس shoma@khabaronline.ir ارسال کرده تا آنرا با نام خودتان منتشر کنیم.

لطفا فیلم ها بیشتر از 5 مگابایت نباشد و ترجیحا در فرمت اف.ال.وی .flv ارسال کنید. همچنین عرض هر عکس حداکثر 500 بوده و حجم عکس بیشتر از 100 کیلوبایت نباشد. مطالب خود را نیز در قالب مایکروسافت ورد به صورت ضمیمه ارسال کنید.

/5656
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =