موزه پورش دیزاین به مناسبت چهلمین سال آغاز به کار استودیوی طراحی این شرکت، جالب‌توجه‌ترین طراحی‌های آن را به نمایش گذاشته است. در میان این طرح‌ها از ساعت مچی و عینک آفتابی گرفته تا موتورسیکلت و انواع خودرو دیده می‌شود.

محبوبه عمیدی: موزه پورش در اشتوتگارت آلمان به مناسبت چهلمین سال آغاز به کار استودیوی طراحی این شرکت جالب‌توجه‌ترین طراحی‌های پورش دیزاین را به نمایش گذاشته است. در میان این طراحی‌ها از لوازم خانگی لوکس گرفته تا انواع خودرو، عینک آفتابی و ساعت مچی دیده می‌شود.

این استودیو که در سال 1972/1351 توسط فردیناند پورش تأسیس‌ شده تاکنون کالاهای بسیاری را با نوآوری و شیوه‌های خاص خود تولید کرده است. از میان این کالاها می‌توان به عینک‌های آفتابی، لوازم‌التحریر لوکس، بسیاری از کالاهای صنعتی و خانگی و شناخته‌شده‌تر از همه خودروها و ساعت مچی طراحی شده توسط این شرکت اشاره کرد.

به گزارش آتوبلاگ، در این نمایشگاه تلاش شده اولین محصولات و خلاقانه‌ترین آنها به نمایش گذاشته شود که شامل  Chronograph I (اولین طراحی این استودیو) نیز می شود. این ساعت مچی سیاه‌رنگ که به سادگی زمان‌نگار نامیده شده، شاید در برابر ساعت‌های امروزی جذابیت چندانی نداشته باشد؛ اما در زمان خودش و در مقایسه با ساعت‌های رولکس طلایی یک طراحی انقلابی بوده است.

در این نمایشگاه که از چند روز پیش آغاز شده و تا اواخر بهمن‌ماه جاری ادامه خواهد داشت، بسیاری از طراحی‌های پورش که در حال حاضر با نام تجاری Porsche Design شناخته می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد. این نام تجاری موفق شده با کیفیت مطلوب و شبکه گسترده فروش در جهان یکی از برندهای مطرح در تولید کالاهای لوکس خانگی، تجاری و محصولات دیگر باشد. فردیناند پورش برای طراحی‌های منحصربه‌فرد خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

به عنوان مثال «زمان‌نگار آی» هنوز هم یک ساعت فوق‌العاده است. این ساعت با رنگ سیاه مات که اولین ساعتی است که می‌تواند زمان را به شکل خودکار نگه دارد، صنعت ساعت‌سازی جهان را تحت‌الشعاع قرار داده است. یکی دیگر از این طراحی‌ها عینک P'8478 است که در حال حاضر بیش از 7میلیون نفر در جهان از آن استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از جاذبه‌های این نمایشگاه پیانوی گراندی است که پورش دیزاین آن را در سال 2003/1382 برای کارخانه بوسندورفر طراحی کرده و نمونه‌ای از زبان طراحی کارا و دقت بالای متخصصان این شرکت در انتخاب فلزات و دیگر اجزای سازنده یک محصول است. از دیگر طراحی‌ها می‌توان به صندلی اشاره کرد که در این استودیو و با همکاری بخش ارگونومی دانشگاه مونیخ در سال 1982/1361 ساخته شده است. موتورسیکلت مفهومی AMK نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که در این نمایشگاه رونمایی شده است.

علاوه بر این اطلاعات متعددی در مورد زندگی فردیناند پورش، خودروهای ساخت این شرکت و تغییراتی که طی سال‌ها در طراحی آنها رخ داده در این موزه موجود است. کتابی 570 صفحه‌ای نیز که به تاریخچه پورش دیزاین و منابعی که از آنها برای طراحی‌ها الهام گرفته‌شده، پرداخته است به مناسبت چهلمین سال آغاز به کار این استودیو به دو زبان انگلیسی و آلمانی منتشر شده و به خوبی می‌تواند علاقمندان را با این نام تجاری و موفقیت‌هایی که طی 40 سال گذشته کسب کرده، آشنا کند.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    48 10
    آلمان، قدرتمندترین کشور در تکنولوژی اروپا و شاید جهان بود که پس از جنگ جهانی دوم، نگذاشتند قدرت مجدد بگیرد ولی هنوز هم قدرتمندترین اقتصاد اروپا است و مردمان آنجا، باهوش ترین نژاد اروپا است.
    • بدون نام RU ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      6 12
      توهم توطعه
  • مهدی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    20 2
    نگارنده گرامی جسارتا در سال 1351/1972 حدودا 21 سال از مرگ فردیناند پورش فقید می گذشت احتمالا منظور شما در متن فوق فری پورش پسر فردیناند بوده است.نام اصلی فری پورش فردیناند آنتوان ارنست پورش بوده ولی همگان او را با نام فری می شناسند .
  • ساسان IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    63 1
    خوبه شركت ايران خودرو هم 1 نمايشگاهي برپا كنه تا آخرين دستاوردهاي خودشو به نمايش بذاره..!!
    • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      26 0
      آره. مخصوصا اینکه نمی تونه صندلی های خودروهاشو خودش تولید کنه و در این تحریم ها بی صندلی مانده!! ماشین مشدی مندلی...
  • بدون نام RU ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    28 0
    الان شما تصوذ کن ما بزنیم کفش پراید ساعت سمند ............ می ترکونه بازار و یعی اینا کاری با اسم ایرانی سمند کردن که ....