بی توجهی به اصول ایمنی و انبار کردن مواد محترقه و آتش بازی چهارشنبه پایان سال در زیرزمین مسکونی باز هم مرگ چهار شهروند بی گناه را رقم زد.

ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:57 ظهر دیروز جمعه پس از تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز انفجار مهیب در خیابان تهرانپارس، خیابان 131 بی درنگ 5 ایستگاه آتش نشانی را به همراه خودروهای پشتیان و دو نردبان هیدرولیک به محل حادثه اعزام کرد.
فتح ا... تیموری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: بر اساس اطلاع رسانی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران مبنی بر بروز آتش سوزی و انفجار از یک ساختمان مسکونی 4 طبقه، آتش نشانان در کمتر از سه دقیقه به این محل رسیدند و ارتفاع شعله های آتش به حدی بود که از فاصله دور به وضوح قابل رویت بود.
وی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت به چندین گروه تقسیم شده و گروهی از پشت بام ساختمان مجاور شروع به مهار آتش کرده و گروه دیگر پس از بررسی های اولیه به جستجوی احتمالی محبوسین در طبقات پرداختند که معلوم شد یک خانواده سه نفره در طبقه سوم و یک بانوی جوان در طبقه چهارم در آتش سوزی این انفجار مهیب گرفتار شده اند.
تیموری گفت: در تحقیقات میدانی اولیه معلوم شد نگهداری و انبار مواد محترقه چهارشنبه پایان سال درون زیرزمین این ساختمان مسکونی و جوشکاری یکی از ساکنان و ریختن مذابه های گداخته بر روی کارتن های موجود در انبار انفجارهای پی در پی را به همراه داشت و شدت آن به حدی بود که شیشه های پنجره های ساختمان های مجاور شکسته شده و به اطراف پرتاب شده بود و ساکنان این خیابان از ترس و وحشت به بیرون از منازل خود پناه آورده بودند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با شجاعت تمام و با بکارگیری تجهیزات و بستن دستگاه های تنفسی عملیات خود را آغاز کردند و با وجود خطر ریزش ساختمان از یک سو آتش سوزی را مهار و خاموش کرده و از سوی دیگر چهارنفر از ساکنان را به بیرون از محل انفجار منتقل کردند که امدادگران اورژانس پس از معاینه قربانیان، متاسفانه مرگ دلخراش سه زن و یک مرد را تائید کردند.
وی افزود: شدت این انفجار مهیب کل ساختمان 4 طبقه را به همراه زیرزمین آن تخریب کرد و دو شهروند نیز در این میان دچار سوختگی از ناحیه صورت شدند که به امدادگران اورژانس سپرده شدند.
تیموری تاکید کرد: در آستانه نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال، این سومین حادثه انفجار مواد محترقه در شهر تهران است که متاسفانه مرگ 4 شهروند بی گناه را رقم زد. متاسفانه افراد بی اطلاع و خدای نکرده مطلع برای کسب درآمد نامشروع اقدام به انبار، تولید و یا فروش این مواد خطرناک و قابل انفجار می کنند و دیده شد که یک جرقه کوچک چگونه توانست در آستانه سال جدید با مال و جان این شهروندان بازی کند و خانواده هایی را سوگوار و عزادار نماید و این فاجعه جبران ناپذیر را بوجود آورد.
به شهروندان عزیز توصیه می شود: در این ایام به رفتار فرزندان نوجوان و جوان خود بیشتر توجه کنند و چنانچه با موارد مشکوکی اعم از نگهداری، فروش و جابجایی مواد محترقه روبرو شدند مراتب را به اطلاع نیروی انتظامی و ماموران سازمان آتش نشانی اطلاع دهند تا با اقدامات قانونی از بروز ضایعات جانی و مالی که غیرقابل جبران هستند جلوگیری کنند و خانواده ها و مربیان آموزشی مدارس نیز با حساسیت بیشتری بر رفتار جوانان نظارت داشته باشند تا انشاا... شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.
عکسها: پایگاه خبری 125
45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IN ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    38 4
    باز شب چهارشنبه سوری نزدیک شد و دیوونه ها شروع به ساخت تولیدات دست ساز خودشان کرده اند.تو یک ماه اخیر این چندمین باره که مواد محترقه باعث انفجار در یک واحد مسکونی میشه...ای کاش مسبب این حادثه تلخ خودش کشته میشد...
  • احمد IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    27 18
    دلم برای این بندگان خدا سوخت به خاطر شادی مردم در چهارشنبه سوری به خودشون زحمت دادن امیدوارم سایر افراد مرتبط با ترقه احتیاط بیشتری بکنند
    • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      3 0
      خوبه ، وقتی کسی می خواهد نظر بده ابتدا از ماجرا خبر داشته باشه ، خودشون هیچ ارتباطی به این موضوع نداشتند فقط خونه شون اونجا بود و بقیه آدمها باعث مرگشون شدند ، خانواده فوت شده من دلسوزی کسی رو احتیاج ندارند
  • آرش IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    27 6
    واقعاً جلوگیری از توزیع و پخش مواد محترقه خطرناک کار سختیه؟!!!! به خدا با پنجاه نفر مأمور یک هفته ای می شه تمام توزیع کنندگان مواد محترقه خطرناک رو از سطح تهران دستگیر کرد. چرا همیشه باید یه اتفاقی بیفته تا ما مطلع بشیم. پس این نیروی انتظامی چیکاره است؟
    • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
      9 0
      من نمیدونم،اگر با سازندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه مثل سازندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد کنند شاید کمتر کسی سمت کسب در آمد از این راه بره
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    11 1
    جالبه! و این داستان تا ابد ادامه دارد.....
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    1 4
    ناراحت نشیدا. ولی حقشون بوده
    • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
      4 0
      اگه خودشون درست کرده بودن آره ولی الان که اینا قربانی این قضیه بودن