عکس‌های منتخب علمی این هفته را به روایت پاپ ساینس ببینید: از دایناسور هالووین نشان و کتاب با بوی ماهی گرفته تا تصاویر برگزیده دنیای ریزمقیاس و بی.ام.و اژدهانشان

1- هالووین دایناسوری
درست است که چند روزی از هالووین گذشته، اما حیف است که این عکس زیبا را از مجموعه عکس‌هایی که هفته قبل در نیویورک به نمایش در آمدند با هم نبینیم. برای جک اولنترن، هالووین از کنده کاری روی کدو فراتر رفته و به این مجسمه‌های بسیار زیبای دایناسور رسیده است.

2- کتاب با جوهر ماهی
«هوم! جوهر. چیش عجیبه؟» به لطف استودیوی Today Designer که ایده کاملا نوآورانه و عجیب و غریب گردآوری 20 داستان ملوانان و چاپ آن با استفاده از جوهر ماهی را پروراندند و به عمل در آوردند، «این کتاب به شدت بوی ماهی می‌دهد». به گفته طراحان این کتاب، «ما داریم در مورد یک بوی وحشتناک ماهی صحبت می‌کنیم که ناشی از جوهر ماهی است که کتاب با آن چاپ شده است».

3- دنیای کوچک
یک سال دیگر و یک مسابقه عکاسی سالیانه دیگر «دنیای کوچک» نیکون که بهترین‌های عکاسی میکروسکوپی را در کنار هم به نمایش می‌گذارد. برنده امسال، ویم ون اگموند بود، که برای این عکس از پلانکتون چیتوکروس دبیلیس، جایزه را به خانه برد.

4- کلوز آپ
حال که صحبت از عکاسی از نزدیک شد، بهتر است نگاهی هم به این کتاب جدید با نام «زمین حیوانات» بیندازیم که چند نمونه زیبا از عکس‌های حشرات و جانوران را گرد آوری کرده است. در این عکس می توانید نمای کلوز آپی از یک زنبور بزرگ را ببینید.

5- جنگ ستارگان
آیا هیچ گاه به این فکر کرده‌اید که اگر شخصیت‌های جنگ ستارگان به دنیای ذهنی نقاشی به نام توماس کینکید حمله کرده بودند، چه می‌شد؟ قاعدتا احتمال این که چنین چیزی به ذهنتان رسیده باشد، از احتمال حمله واقعی آنها هم کمتر است. اما لااقل خود او چنین چیزی را در ذهن داشته که نتیجه‌اش این نقاشی شده است.

6- کلیسای جمجمه

درست دارید می‌بینید. این کلیسایی است که از استخوان درست شده است. از هزاران استخوان واقعی از انسان‌های کشته شده در جنگ و طاعون استفاده شده تا شاید کسی در چنین جایی به یاد خدا بیفتد. اگر واقعا می‌خواهید چنین جایی را با چشمان خود ببینید تا باور کنید، باید بدانید که این کلیسا در لهستان قرار دارد.

7- پرواز آزمایشی
ناسا این عکس از یک بالون حاوی ابزارهای تصویر بردار چند طیفی هایپراسپکترال برای علوم آب و هوایی را در حساب خود در اینستاگرام منتشر کرده، که قرار است در نهایت به پژوهشگران درک بهتری از تغییرات آب و هوایی بدهد. این بالون، ابزارها را 40 کیلومتر در هوا بالا برد که خیلی بالاتر از مرز جو موثر زمین است. آزمایش در آنجا، به دانشمندان امکان می‌دهد که بفهمند که وقتی ابزارها در ارتفاعات بالاتر می‌روند و از جو زمین فاصله می‌گیرند، چگونه عمل می‌کنند.

8- بی‌.ام‌.و اژدها
این خودروی بی‌.ام‌.و با طرح اژدها که در نمایشگاه صادرات و واردات چین به نمایش در آمد، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. اگر خیلی برایتان جالب نبود باید بگویم که آن قسمت سفید واقعا از جنس استخوان گاومیش است.

9- کالبد شکافی کاغذی
هنرمندی به نام لیزا نیلسون این «سطح مقطع‌های آناتومیک» دیوانه وار را تولید می‌کند؛ فقط با یک تفاوت، این‌ها از جنس کاغذند نه اندام واقعی بدن.

10- کوزه‌های روباتی
در آینده، ما ماشین‌های غول آسایی را خواهیم داشت که هر وقت نام چیزی را صدا بزنیم، ظرف حاوی آن را برایمان خواهد آورد؟ خوب، این ایده‌ای است که دو طراح اطریشی به نام مارتا پیاسزینسکا و رانگل کارایوانف دارند روی آن کار می‌کنند.

53271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohamad IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    9 0
    "بی ام و" غلطه عزیزان، تلفظ صحیح آلمانیش "ب ام و" هست، انگلیسیشم که این روزا ظاهرا خیلی با کلاس تر می زنه "بی ام دبیلو"، قطعا این نظر منو نمایش نمی دین اما لااقل اشتباهتونو تکرار نکنید، شما یک رسانه هستین و آموزش هم قسمتی از فرآیند کاریتونه !
    • بی نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
      2 0
      نمایش دادن ضایع شی.....
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      1 0
      شما آلمانیا رو به بزرگی خودتون ببخشید که بیشترشون سوادشون کمتر از شماست و موقع تلفظ این حرف به جای ب میگن بی