فراری 458 Speciale که نسخه به روزرسانی شده 458 ایتالیا است٬ به گونه ای طراحی و مهندسی شده که رانندگان مبتدی نیز بتوانند به راحتی آن را هدایت کنند.

سولماز گرئی: همان طور که می دانید فراری 458 از نظر بسیاری از راننگان حرفه ای و عموم مردم یکی از بهترین اتومبیل های صنعت خودروسازی شناخته می شود. اما سوپراسپرت بی نظیر اسپشیاله پا را فراتر گذاشته و از آیرودینامیک گرفته تا توان خروجی آن، همه را ارتقا بخشیده است. مرکز طراحی فراری و پینین فارینا دست بدست هم داده اند و بدنه را تغییر فرم داده اند. بخش عمده پانل های بدنه از نو طراحی شده اند اما ویژگی های کلیدی 458 ایتالیا دست نخورده باقی مانده است. در نتیجه درگ و نیروی عمودی اتومبیل ارتقا می یابد. فراری این اتومبیل را کارآمدترین اتومبیل فراری به لحاظ داینامیک توصیف کرده است.

منبع تامین نیروی آن از یک موتور ۴.۵ لیتری، 8 سیلندر و V شکل تشکیل شده است که 596 اسب بخار نیرو و 540 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که میزان آلایندگی این اتومبیل بیش از 275 گرم در کیلومتر نیست.

شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت اسپشیاله 3 ثانیه طول می کشد و بیشینه سرعت آن 325 کیلومتر بر ساعت است. شتاب گیری صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن هم ۹.۱ ثانیه به طول می انجامد.

مسئولیت توقف آن را سیستم ترمز برمبوی تکامل یافته با راه حل های پیشنهادی در مدل LaFerrari بر عهده دارد. در نتیجه مسافت توقف آن به 31 متر(از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به حالت توقف کامل) کاهش می یابد.

مهندسان برای کاهش وزن خودرو از هیچ چیز فروگذار نکرده اند و حتی شیشه های خودرو را نازک تر کرده اند٬ اما در شرایطی که این خودرو تنها ۱۲۹۰ کیلوگرم وزن دارد٬ تمهیدات و ساختار ویژه اسپشیاله امکان کنترل آن را در هر شرایطی فراهم می آورد.

سیستم کنترل لغزش و سایر سیستم های به روزرسانی شده و هندلینگ ارتقا یافته تاثیر بسزایی در این امر داشته اند. لاستیک های میشلین هم عملکرد قابل توجهی به اجرا می گذارند تا در مجموع اسپشیاله به بالاترین سطح عملکرد در جمع فراری های ۸ سیلندر دست یابد.

طراحی بدنه حس زیبایی شناسی ستایش برانگیز فراری را به همراه دارد. در عین حال که این خودرو طراحی خاص خود را دارد، می توان شباهت های آن را به 458 ایتالیا تشخیص داد. سپرها مجددا طراحی شده اند و کاپوت جلو به دو خروجی هوا مجهز شده است که هوای رادیاتور را خارج می کنند.

فضای درون کابین آکنده از حس مسابقات اتومبیل رانی است. مواد سبک وزن تکنینی همه جا به چشم می خورند. فیبرکربن و آلکانترا به طور فراوان به کارگرفته شده اند و به زیبایی با طراحی عالی و پیچیده معمول فراری آمیخته شده اند.

اسپشیاله نتیجه تلاش بی وقفه مهندسین و طراحان کمپانی برای دست یابی به فن آوری های برتر، عملکرد بهینه، راه حل های پیشرفته فنی برای سیستم انتقال قدرت، آیرودینامیک و داینامیک بالا است. همین تفاوت ها آن را به اتومبیلی متمایز از 458 ایتالیا تبدیل کرده است.

۵۳۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    24 1
    خداوكيلي اينا ماشين مي سازن ماهنوز اندر خمه اينيم كه رو پرايدمون ايربگ نصب كنيم يا نه !!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    4 5
    پرایده دیگه کشیدنش
  • پدر A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    12 1
    تو سیستم تعلیق حرف اولو تو دنیا میزنه البته بعد از سایپا و ایران خودرو
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    13 3
    از بعد از انزو فراری فقید کارخانه فراری هم روی آورد به تجاری سازی و ساختن فراری واسه هر بچه سوسول پولدار و فوتبالیست و مدلهای این دوره زمونه دیگه گذشت اون زمانی که فراری واسه مردها و راننده های مسابقه میساختن!!
    • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      1 4
      یادته....؟!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    8 0
    خداییش شبا چه جوری میتونین بخوابین؟اخه ادم با یکی دیگه یه همچین کاری میکنه بی انصافا؟!!!عکس اخرو نگا کف داره از گوشام میزنه بیرون اونوقت نه منبع خبر هست نه امکان دانلود عکس!!!
    • به زاد A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      1 0
      برای دانلود عکس با مرورگر کروم رو عکس کلیک راست کن بعدش view page source رو بزن تو صفحه باز شده کلیدهای ctrl و f رو باهم بزن و تو کادر باز شده jpg رو بنویس و بعدش اینتر رو بزن هر بار که اینتر رو میزنی لینک عکسای صفحه رو برات نشون میده که اگه روش کلیک کنی عکسا تو یه صفحه جدید برات باز می شه که ایندفه راحت می تونی سیوشون کنی نقطه
    • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      0 0
      اقا دم شما گرم.
    • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      0 0
      خدا خیرت بده برادر.تازه الان که این کارو کردم نت کار شو .کام اون بالا دیدم!(نه انگار جدن کف کرده بودما!!!این بنده خدا ها خبر انلاینیا اینقدرم بی انصاف نبودن.با پوزش البته)
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    6 0
    ماشين خوبيه.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      8 0
      نه بابا ! ;)
  • رضا A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    4 4
    خبرآنلاین تیتر خبرتون مشکل فنی داره دینامیک ترین معنایی که توی متن رو هست نمیرسونه میشه گفت هندلینگ ماشین بسیار بالاست
  • محسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    7 1
    4500 سی سی و 600 اسب بخار.یعنی به ازای هر 1000 سی سی 134 اسب بخار.یعنی پزو405 با حجم 1800 باید 240 اسب باشه و الان 98 اسبه و این است تفاوت تکنولوزی
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 0
    چه گویم که ناگفتنم بهتر است