کوپه XC کانسپت جدید ولوو که زبان طراحی جدید و اسپرت این شرکت را به نمایش می‌گذارد، در نمایشگاه دیترویت 2014 رونمایی شد و دو عنوان را در بخش «چشم‌ها به طراحی است» کسب کرد.

سولماز گرئی: سه خودروی کانسپت (مفهومی) مرتبط ولوو برای نشان دادن ویژگی‌های اصلی ساختار جدید کمپانی به نام SPA به معنای مهندسی محصولات مقیاس‌پذیر طراحی شده‌اند. موضع نیرومند و مستحکم، ابعاد هدفمند و مهم‌تر از همه ویژگی‌های کلیدی ولوو در همه آن‌ها به چشم می‌خورد.

کمپانی در پاییز 2013/1392 در یک تیزر از کوپه XC رونمایی کرده بود اما در نمایشگاه دیترویت 2014 بود که به طور از آن کامل پرده‌برداری شد. در این نمایشگاه کوپه دو در XC دو عنوان طراحی برتر را از آن خود ساخت. بدین ترتیب کوپه XC «بهترین خودروی کانسپت» لقب گرفت و جایزه «استفاده مناسب از رنگ، گرافیک و مواد» را با خود به خانه آورد. این جوایز برای کمپانی بسیار باارزش است چرا که کوپه XC زبان طراحی جدید و اسپرت ولوو را به نمایش می‌گذارد.

کوپه جدید شباهت‌های بسیاری به کانسپت کوپه اصلی داردکه در موتورشوی فرانکفورت سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود. از طرف دیگر خصوصیات منحصربفرد بی‌شماری دارد که شخصیتی ویژه برای آن به وجود آورده است. این کراس‌اور هیجان‌انگیز از چرخ‌های بزرگ‌تر 21 اینچی، قوس چرخ‌های کامل تر و سقف بلندتر سود می‌جوید. فاصله زیاد بین داشبورد و اکسل جلو هنوز هم از نکات کلیدی طراحی به حساب می‌آید.

کوپه XC که از طراحی تجهیزات مدرن اسپورت و قابلیت‌های امنیتی ساختار جدید ولوو الهام گرفته، خودرویی پیچیده با قابلیت‌های بالا و مناسب برای افرادی با سبک زندگی پرجنب و جوش‌تر است. طرفداران پروپاقرص خودروهای اسپرت که به دنبال هیجان و چالش‌های جدید هستند، می‌توانند روی آزادی بی حدومرز و امنیت بالای سواری با کوپه XC حساب کنند.

همکاری با POC هم بر استایل XC بی‌تاثیر نبوده است. ریزه‌کاری‌های نارنجی روشن و قطعات مات عقب از جمله این تاثیرات است.

این کانسپت چالاک خودرویی نسبتا جدید با سواری هیجان‌انگیز است که با بهره گیری از فرم روبه عقب کابین هاچ‌بک شبیه به مدل‌های کراس‌اور شده و از CUVهای دیگر کمی اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

کانسپت کوپه اصلی از یک منبع تامین نیروی هیبریدی شارژی با موتور 2 لیتری و مجهز به سوپرشارژر با قدرت 400 اسب بخار نیرو می‌گرفت و احتمالا کوپه ایکس‌سی نیز از منبع نیروی مشابهی بهره می‌گیرد.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    27 87
    پس سمند و پراید کوشن ؟!
    • نشناس29 IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      3 4
      عقب مونده
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    75 3
    خطر عقبیش واقعن خطریه مثل داسه !
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    یعنی تو ظاهر این ماشین چی دیدن که به عنوان ماشین برتر شناخته شده؟
    • ت حسین IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      23 2
      اول بگو پولشو داری بخری؟
    • بی نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      8 31
      با وجودی که مشخصه سعی زیادی شده که طراحی مدرن داشته باشه و از دیگر خودرو ها متفاوتر باشه و بدون شک کار زیادی هم برده ولی از لحاظ ظاهر بسیار بد از کار درامده.
    • جیم جارموش A1 ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      19 0
      همونی که تو تولیدات وطتی ما ندیدند : کیفیت !
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    162 8
    و بازهم حسرت...
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    120 1
    دیس ایز جیگر!
  • شروین A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    9 0
    زلاتان مدل تبلیغی این ماشین بود
  • عباس IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    14 1
    به شرکت پراید ساز ببخشید سایپا هم باید جایزه سالو بدن اخه تولید این همه پراید اون هم عین مدل اولیه اش یه رکورده.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    33 3
    کوووووووووووو تا این اروپایی ها برسن به طراحی های مدرنی مثل پراید و سمند اونم در شونصد مدل مختلف با تغییرات میکروسکوووووووووپی
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    4 31
    زیاد "ایرونی پسند نیس" .مبارکه خودشون باشه
    • بی نام EU ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      13 3
      متاسفانه در سلیقه بد و بازاری ایرانی ها که شکی نیست
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      2 3
      ایرانیا همون خم ابروی یار هیوندا به دردشون میخوره
  • روی A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    4 8
    ما میتوانیم...
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    11 0
    طراحیش واقعا متفاوت و زیباست
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    11 0
    به خدا رستگار شدم.
  • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    5 7
    میدونستید جیلی کل سهام ولوو رو خریده؟
  • مسعود A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    25 0
    در حق زيباى ايرانى ( تيبا ) اجحاف شده البته شايد مفتخر به ديدارش نشدن!!
    • مهام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      10 0
      اگه دست من بود تمام تیباهای موجود رو منهدم میکردم تا این موجود زشت منقرض بشه
  • بی نام A1 ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    9 0
    آه....
  • افشین A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    10 2
    اینا نعمت نیستن؟ به نظرتون ما ایرانیا تا کی باید حسرت چیزایی رو بخوریم که ئاسه دیگران پیش پا افتادست؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    3 12
    خودمونیم نمای بیرونیش خیلی زشته. آدم یاد خودرو های دهه ی 70 میلادی میوفته
  • جواد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    7 12
    ما که میتونیم در انرژی هسته ای و علوم فضایی این قدر پیشرفت کنیم نمیتونیم ماشینی بهتر از سمند طراحی کنیم!!! صد در صد میتونیم ، اما خواستن توانستن است ، ولی ظاهرا خواستن وجود ندارد. چرا ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    4 3
    هه . در مقابل پراید ما باید لنگ بندازه!
  • افشین A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    5 0
    این نتیجه گیری شما دو حالت بیشتر نداره:یا فناوری هسته ای و علوم فضایی ما اونقدری که فکر میکنیم پیشرفته نیست یا طراحی خودرو و رسوندن خودمون به سطح دنیا از فناوری هسته ای و فضاییی سخت تره.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 3
    ولوو هم مثل ام جی چینی شده که در بازار ایران تبلیغ میشود