کمپانی «او.ام.سیگنال» تی شرت هوشمندی را ساخته که با سیگنال زیستی (Bio-signal) سلامت و تناسب اندام کاربر را مانیتور می کند.

 

آنچه مشاهده می کنید حاصل دو سال تحقیق نرم افزاری و سخت افزاری تیم مهندسینی است که سعی کرده اند بهترین را عرضه کنند. استفان مارسه مدیر و موسس کمپانی در این باره می گوید: از طبیعی ترین مواد در ساخت تی شرت بهره گرفته شده است و یک پوشیدنی متوسط خلق شده که مملو از حسگرهای اندازه گیری تنفس، اختلاف میزان ضربان، نوارقلب بوده و از طریق اتصال به گوشی هوشمند گزارشی کامل از کالری های سوزانده شده، شدت تمرین و سایر معیارهای سلامت به کاربر ارائه می کند.

داده ها به یک جعبه سیاه کوچک مغناطیسی متصل است که به تی شرت متصل بوده و فعالیت های روزانه را برای تنطیم و تناسب اندام در خود ذخیره می کند. در برابر آب مقاوم بوده و از طریق بلوتوث اطلاعات را به گوشی هوشمند منتقل می کند.

گفتنی است اطلاعات به صورت محلی روی حافظه نصب شده روی تی شرت تا 30 ساعت نگهداری می شود و کاربر می تواند به گوشی هوشمند خود بعدا منتقل کند.تعیین سطح انرژی و تعیین سطح استرس از دیگر کارهایی است که حسگرهای داخل این تی شرت انجام می دهند.تا 30 ساعت می توان تی شرت را تن کرد و البته باید قبل از انداختن داخل لباس شویی تراشه ها را جدا کرد.ردیابی و گزارش گیری از خواب البته در فناوری های پوشیدنی چیز نویی بوده که فعلا این تی شرت قادر به انجام این کار نیست.قیمت تی شرت حدود 200 دلار پیش بینی شده و فعلا مدل مردانه ان در بازار عرضه می شود و قرار است نمونه زنانه نیز به زودی ساخته شود.

 

 

منبع: اسلش گی یر

5656

 

 

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =