مراسم افتتاحیه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت نیروی انتظامی صبح امروز یکشنبه با حضور سردار حسین اشتری جانشین رئیس پلیس کشور برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس سردار اشتري امروز یکشنبه در حاشيه مراسم افتتاح قرارگاه مركزي مبارزه با سرقت گفت: هماهنگي بيشتري بين پليس آگاهي و پليس پيشگيري در اين قرارگاه انجام شده و از آمادگي لازم براي پاسخگويي به مالباختگان برخوردار هستيم، علاوه بر اين سامانه 110 نيز پاسخگوي مردم شريف‌مان در وقوع سرقت است.

وي گفت: در خصوص بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان جلساتي با مسئولان قوه قضاييه برگزار كرده‌ايم تا در بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان سرعت بيشتري بدهيم همچنين به دنبال آن هستيم تا ضمن تعامل با بيمه، اجناس مشابه به مالباختگان به جاي پول عودت داده شود البته اين مهم هنوز اجرايي نشده است.

جانشين فرمانده ناجا در خصوص اقدامات پليس در راستاي كشف سرقت خودرو نيز گفت: 95 درصد از خودروهايي كه به سرقت مي‌روند توسط مأموران ما كشف شده و كمترين مشكل را در اين موضوع داريم.

اين مقام ارشد انتظامي در پاسخ به سوالي در خصوص صدور احكام قضايي شديد براي سارقان حرفه‌‌اي نيز گفت: متولي اين موضوع دستگاه قضا است و ما دخالتي نمي‌كنيم اما هميشه از مسئولان قضايي درخواست كرده‌‌ايم تا با جديت و با سرعت با مجرمان برخورد كنند. البته اين اراده در اين دستگاه وجود دارد چرا كه قوانين بازدارنده عامل مهمي در پيشگيري از سرقت است.

اشتري همچنين در خصوص برخورد با مأموران پليسي كه در مواجه با مالباختگان كوتاهي مي‌كنند گفت : سامانه 197 براي ارتباط مردم با پليس در نيروي انتظامي راه‌اندازي شده و همچنين دستگاه‌هاي نظارتي نيز مانند بازرسي كل ناجا كه از رده‌هاي زيادي در تمامي يگان‌ها برخوردار است بر رفتار مأموران ما نظارت مي‌كنند و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلفي از مأموران مي‌توانند به اين مراكز مراجعه كنند.

جانشين فرمانده ناجا با تأكيد بر اينكه نظارت پليس نسبت به گذشته بر سرعت رسيدگي به درخواست مالباختگان بيشتر خواهد شد گفت: ما زمان مشخصي را براي كشف تعيين نكرده‌ايم چرا كه برخي از سرقت‌ها همانند سرقت خودرو سريع‌تر از سرقت طلاجات كشف مي‌شوند؛ اما پليس به دنبال كاهش فاصله بين زمان وقوع و كشف جرم است.

وي در خصوص اقدامات پليس در مرزهاي غربي كشورمان نيز گفت: نگراني در مرزها از جانب گروه‌‌هاي تروريستي نداريم زيرا اقتدار نيروهاي انتظامي در مرزها به قدري است كه كسي جرأت تعرض ندارد با ا ين وجود آمادگي خود را در مرزهاي غربي افزايش داده‌ايم.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص اقدامات پليس براي پناهندگي احتمالي مردم عراق به كشورمان گفت: متولي اين امر وزارت كشور است، اجازه بدهيد مسئولان اين وزارتخانه در اين خصوص اظهار نظر كنند.

عکسها: مهر

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =