صنایع سازنده در حوزه فناوری‌های پوشیدنی بهداشت و سلامت تا سال 2021 درآمد سالانه خود را به رقم بی‌سابقه 17.8 میلیارد دلار خواهند رساند.

 

به گزارش خبرآنلاین، موسسه تحقیقاتی Tractica دراین‌باره نوشت تعداد محصولات پوشیدنی در حوزه سلامت از رقم 2.5 میلیون ابزار در سال 2016 به رقم 97.6 میلیون در سال 2021 خواهد رسید.

ابزاری مانند ردیاب تناسب‌اندام، ابزارها نشان‌دهنده علائم حیاتی بدن نظیر ضربان قلب، ابزار مدیریت و مانیتورینگ خواب و پیشنهاد برای الگوی خواب؛ تازه در ابتدای راه هستند و به‌زودی محصولاتی در ارتباط با بیماری‌های مزمن، مدیریت درد و نظارت بیمار به سورت از راه دور و آنلاین سراسر جهان را در برمی‌گیرد.

حتی ساده‌ترین ابزار مرتبط با مشتریان می‌تواند تأثیر مثبت خود را با رسانه‌ای کردن موضوع نشان دهد. مثلاً گفته شود چگونه دستگاهی مانند FitBit Charge HR توانسته جان یک نفر را نجات دهد!

این‌گونه ابزار می‌تواند به پزشک کمک کند تا به‌درستی تصمیم بگیرد که آیا بیمار مبتلابه AFib فقط دچار تشنج ساده‌شده و یا باید برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شود؟

با نصب FitBit روی مچ دست و ضبط پالس‌ها پزشک قادر به تشخیص مناسب حال بیمار می‌شود و این یعنی صرفه‌جویی در وقت و هزینه!

بنابراین چنین داستان‌هایی می‌تواند به فروش بیشتر ابزارهای مرتبط با سلامت انسان شود.

بازار ابزارهای پوشیدنی در حوزه سلامت هنوز در مراحل ابتدایی خود است و آنچه امروزه مشاهده می‌کنیم در زنجیره مراقبت‌های بهداشتی بیشتر از سایر زیرشاخه‌های سلامت دیده می‌شود.

کمک به شرکت‌های داروسازی برای گسترش آزمایش‌های بالینی منجر به تعامل بیشتر شرکت‌های بیمه با مشتریان برای توسعه انگیزه زندگی سالم‌تر، کمک به ارائه‌کنندگان خدمات بهداشتی و توانمندسازی بیماران و ... برنامه‌های تعریف‌شده در حوزه ابزارهای پوشیدنی بهداشت و سلامت است که به گفته «آدیتیا کائول» مدیر مرکز تحقیقات Tractica این صنعت را به‌زودی متحول‌تر می‌کند.

به گفته وی البته برخی فاکتورها مانند دقت سنسورهای اندازه‌گیری کننده می‌تواند این صنعت را به چالش بکشاند و تلاش برای قرائن صحیح‌تر، پزشکان و مردم را با اعتمادبه‌نفس بیشتری به‌سوی این ابزار می‌کشاند و با حمایت دولت از چنین صنایعی با دادن سوبسید به مصرف‌کنندگان یا تولیدکنندگان می‌تواند ابزارهای پوشیدنی سلامت و درمان را بیش‌ازپیش رونق دهد.

 

5656

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =