مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مصلی ارومیه برگزار شد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت گفت در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) یک حکومت جهانی را پایه گذاری و اسلام ناب محمدی (ص) را تجدید کردندکه این امر زمینه ساز راه اندازی پایگاه مقاومت جهانی مستضعفان بود.

وی افزود: امام راحل در مسیر حق ذره ای خوف و هراس نداشتند و در راه تحقق حکومت اسلامی عقب نشینی نکردند و نهضت اسلامی را به پیروزی رساندند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ایران پایگاه اصلی برای مستضعفان در جهان است که مسیر حکومت جهانی اسلام را در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) مردم سالاری دینی را در این نظام به جا گذاشتند و انتخابات هم نوعی از این مردم سالاری است.

سعادت گفت: حماسه آفرینی مردم در انتخابات و صحنه های حساس کشور که جهانیان را مات و مبهوت خود کرد یعنی ادامه دادن نهضت امام خمینی و این یعنی راه امام زنده است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: مردم بر سر آرمان های امام راحل هستند و با حضور پرشور خود در صحنه های سیاسی، مسیر و آینده کشور را خودشان تعیین می کنند‌.

وی افزود: ما توصیه امام را عمل می‌کنیم تا توطئه های دشمنان جمهوری اسلامی ایران خنثی شود و دنیا بداند این مردم هستند که مسیر کشور را تعیین می کنند.

سعادت گفت: ما شاهد حماسه سیاسی عظیم در انتخابات بودیم که این نیز مورد تاکید رهبری است تا یک مشارکت حداکثری را در انتخابات داشته باشیم و این خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیزدر این مراسم گفت: بی اعتمادی به قدرت های خارجی و استکبار جهانی، شاخصه مهم زندگی امام خمینی (ره) بود که ما نیز باید با همه توان در مسیر امام راحل در این خصوص گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: امام راحل به مستکبرین اعتماد نداشتند و فقط به یگانه عالم هستی اعتماد داشتند و این برگرفته از قرآن و آموزه های دینی بود.

وی اضافه کرد: نداشتن ترس از بیگانگان و تلاش برای جاری ساختن مبانی اسلام جزو اصلی ترین دلایل ماندگاری نهضت امام خمینی (ره) است.

وی افزود: امام راحل با مستکبرین سر دوستی نداشت و ما هم نباید اصول و مبنای امام را از یاد ببریم و باید ادامه دهنده راه و روش ایشان باشیم.

قریشی گفت: عبودیت از دیگر خصوصیت ها و ویژگی های امام راحل بود و آن حضرت همواره اهل راز و نیاز و گریه های شبانه بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: امام خمینی (ره) زندگی ساده ای داشتند و استفاده از لفظ خدمتگزار را برای خود بهتر از رهبر می دانستند.

قریشی گفت: وجود حضرت امام خامنه ای یک نعمت بزرگ است که بعد از امام راحل سکان کشتی اسلام را به دست گرفتند و ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

وی افزود: تنها راه نجات امت، ادامه مسیر امام و پیروی و تبعیت از مسیر آن بزرگوار و فرمایشات مقام معظم رهبری است تا اقتدار و عظمت برای کشور و مردم روز به روز بیشتر شود.

عکاس: حمید اکبری

 

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =