دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در رشته توئیتی شبکه ایران اینترنشنال را از لحاظ استقلال رسانه‌ای و منابع مالی مورد بررسی قرار داد.

علیرضا معزی نوشت: سالها پیش در اوج میدان‌داری الجزیره در جریان حمله آمریکا به افغانستان، از مسؤول دفترشان در تهران پرسیدم چگونه ادعای استقلال می‌کنید وقتی پول شبکه‌ را امیر قطر می‌دهد و مدعی هم هستید توقع تبلیغ مستقیم حکومت را از شما ندارد؟گفت: همین که ما دنیا را از نگاه امیر قطر می‌بینیم راضی است.

وی با بیان این پرسش که ایران اینترنشنال از نگاه چه کسی دنیا را می‌بیند، ادامه داد:ایران اینترنشنال، عجیب به دنبال اثبات بی‌طرفی و استقلال است و اصرار دارد بگوید همه چیز را شفاف بازتاب می‌دهد.

معزی با بیان اینکه لطفا رفع ابهام کنند که چرا باید عربستانِ بن سلمان شبکه فارسی زبان تاسیس کند، افزود: فقط لطفا نگویند به همان دلیل که جمهوری اسلامی العالم راه انداخته.«ننگ» پولِ  کثیف عربستان با «رنگ» نام ایران بر شبکه، پاک نخواهد شد.

وی خطاب به کارکنان این شبکه نوشت: کارکنان ایران اینترنشنال مختارند در شبکه‌ای فارسی‌زبان با سرمایه عربستان ِبن سلمان کار کنند ولی لطفا ادعای دو چیز را نداشته باشند بیطرفی و استقلال رسانه‌ای.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =