مهر نوشت:

فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار بیست و سومین ناو جمهوری اسلامی در دریای سرخ خبر داد و گفت: ناوشکن جماران به عنوان نماد ملی امروز در بندر سودان پهلو می گیرد تا پیام صلح و دوستی مردم ایران را به کشورهای منطقه و دوست منتقل کند.
دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی گزارشی از عملکرد این نیرو در هشت سال دفاع مقدس ارائه کرد.
وی با مقایسه توان نیروی دریایی ارتش در زمان انقلاب و دفاع مقدس و شرایط کنونی گفت: ما قبل از انقلاب پرورش نیروی انسانی مان در خارج از کشور بود در حالیکه امروز همه آموزش و پرورش ما در مراکز آموزشی داخل نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. همچنین در بحث تجهیز و نگهداری ما در زمان قبل از انقلاب به هیچ عنوان توانایی تجهیز و نگهداری نداشتیم اما امروز به این توانایی رسیده ایم و حتی در قطعه سازی نیز با همت صنعتگران و تلاشگران این عرصه به موفقیت هایی رسیده ایم و ناوشکن، زیردریایی و ناوانداز ساخته ایم و این نشان از بالا بودن سطح فناوری در جمهوری اسلامی دارد.
 سیاری تاکید کرد: ما به جایگاهی رسیده ایم که جز معدود کشورهای جهان هستیم که در این سطح پیشرفت کرده است به عبارتی دیگر ما در مرحله خودکفایی کامل هستیم.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ماموریت های ما پیش از این فقط در حوزه خلیج فارس بود اما امروز در عرصه آبهای آزاد حضور فعال داریم و این نشان می دهد که ما در گذشته کجا بوده ایم و امروز به کجا رسیده ایم و همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.
 وی با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی دارای موقعیت راهبردی در دو دریای شمال و جنوب است، گفت: 30 درصد مرزهای ما آبی است و دریا در تجارت حرف اول را می زند به طوری که بالای 90 درصد کالاهای وارداتی ما از دریا جابه جا می شود. ما باید به سمت دریا برویم و از منابع دریا استفاده کنیم همان طور که رهبر انقلاب تاکید کردند دریا بستر انتقال فرهنگ است و باید به آن توجه ویژه شود.
 سیاری ادامه داد: قدرت دریایی یعنی داشتن نیروی دریایی راهبردی، که به فرموده رهبر انقلاب نیروی دریایی در کشور ما یک نیروی راهبردی است.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به مستقر شدن نیروی دریایی ارتش در دریای عمان، آبهای آزاد، ایجاد زیرساخت ها و بنادر، برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 و عبور 1500 کشتی تجاری و نفتکش از منطقه خطر دزدان دریایی به سلامت اشاره کرد و آنها را از اقدامات موثر نیروی دریایی ارتش برشمرد.
 وی همچنین از استقرار بیست و سومین ناو جمهوری اسلامی در دریای سرخ خبر داد و گفت: ناوشکن جماران به عنوان نماد ملی امروز در بندر سودان پهلو می گیرد تا پیام صلح و دوستی مردم ایران را به کشورهای منطقه و دوست منتقل کند.
 دریادار سیاری گفت: سربازان ولایت مدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعار راه ما راه حسین تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا با پشتیبانی و دعای خیر مردم همیشه در صحنه هر تهدیدی را پاسخ گفته و در دفاع از مرزهای آبی و منابع و منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در دریا، آماده و پا در رکاب هستند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس دریایی US ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    16 11
    برادر سیاری 1- عبور از جنگ هشت ساله با همان افسران و کارکنان دوره دیده خارج میسر گردید . 2- تعمیرو نگهداری و تجهیز نیرو در سنوات گذشته بوده و بحساب عملکرد خود نگذارید . 3- نیروی دریایی از سالهای 1316 و با خرید ناو از ایتالیا فعالیت اقیانوسی داشته
    • بدون نام EU ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      4 1
      برادر کارشناس دریایی 1- عبور از جنگ هشت ساله با فداکاری های جوانان این کشور در قالب بسیج که شاگرد مکتب خمینی بودند میسر گردید. 2- تعمیر و نگهداری و طراحی و ساخت تجهیزات در تمام این سالها به دست جوانان این کشور که عمدتا در دوران انقلاب اسلامی و در ایران تحصیل کرده اند ، صورت گرفته و همچنان ادامه دارد . 3- اون نیروی دریایی که شما مد نظرتون اوجش توی جنگ 8 ساله قایق پیکان بود که رزمنده های ایرانی مجبور بودند با جونشون برن مقابل ناوهای آمریکایی بجنگن، خیلی فرق میکنه با نیروی دریایی که حضور موثر در آبهای بین الملل داره و کنترل تنگه هرمز و خلیج فارس و دریای عمان دستشه . نیروی دریایی فعلی ایران ناو شکن و زیر دریایی میسازه.اون نیرو دریایی که شما گفتی ناو میخرید!!!خیلی فرق داره!!!