تسنیم نوشت:

علی‌اکبر جوانفکر مشاور سابق رئیس‌جمهور هم برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم وارد وزارت کشور شد.

مشاور سابق رئیس‌جمهور راه خود را منطبق با راه احمدی‌نژاد عنوان و تصریح کرد: دولتم ادامه دولت احمدی‌نژاد خواهد بود.
علی‌اکبر جوانفکر مشاور سابق رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز شنبه برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.
جوانفکر که با همراهی همسرش به وزارت کشور آمده بود در پاسخ به این سوال که آیا برای ثبت‌نام در انتخابات آمده‌اید؟ گفت: پس برای چه به اینجا می‌آیند؟
مشاور سابق احمدی‌نژاد درباره اینکه کاندیدای دولت است یا خیر و اینکه آیا مشایی هم ثبت‌نام می‌کند؟ تنها سکوت کرد.
وی سپس در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائلی که برای من بوجود آمده را در جریان هستید، گفت: اتفاقی که افتاد و دوره 6 ماهه زندان من را هیچ وقت قبول نداشتم و الان هم ندارم ولی تابع قانون هستم.
مشاور سابق رئیس‌جمهور انتخابات ریاست‌جمهوری را فرصتی برای خدمتگزاری ‌و تلاش برای عرضه توانمندی‌ها برای کشور دانست و با بیان اینکه ‌من ‌با همین نیت خود را نامزد کردم، ابراز امیدواری کرد ‌با شرکت در انتخابات و فعالیت‌های تبلیغاتی بتواند رای لازم را برای کسب کرسی ریاست جمهوری کسب کند.
جوانفکر در پاسخ به این سؤال که ‌آیا نظر شورای نگهبان را خواهید پذیرفت؟ گفت: این سوال را فقط متوجه نامزدها نکنید، چراکه همه دستگاه‌ها باید بر اساس ضوابط قانونی عمل کنند، حتی شورای نگهبان لذا ما هم از قانون تبعیت می‌کنیم، چراکه بالاخره انتخابات متعلق به مردم است و باید حق مردم را به درستی ادا کنیم البته فکر می‌کنم شورای نگهبان اگر بر اساس قانون سوابق و خدمات من را ‌ببیند، حتماً تأیید صلاحیت می‌شوم، چراکه دادستان کل کشور هم گفته که محکومیت در دستگاه قضایی به معنای رد صلاحیت نیست.
وی افزود: فکر می‌کنم دارای پایگاه اجتماعی هستم و با همین نیت وارد عرصه انتخابات شدم.
مدیرمسئول سابق روزنامه ایران یادآور شد: آن روز که آمدند و به روزنامه ایران حمله کردند، هیچ حکمی برای بازداشت من وجود نداشت و به همین دلیل ‌رفتند لذا عدم بازداشتم در آن روز ربطی به حمایت از رئیس جمهور نداشت.
جوانفکر از مخالفت همسرش با نامزدی وی خبر داد اما در عین حال گفت: گفتم فرصتی است که باید دین خود را به مردم ادا کنیم و به همین دلیل درخواست کردم بنده را همراهی کند.
وی با بیان اینکه خودم را عضو خانواده رسانه می‌دانم و با همه اعضای خانواده رسانه رابطه خوبی دارم، در پاسخ به سؤالی درباره شکایت خبرگزاری ایرنا از یک زن تأکید کرد: حالا فرض کنید ‌از یک خانم‌ از طرف ایرنا شکایت ‌شده باشد البته من بعداً که فهمیدم، شکایت را پس گرفتم‌ لذا دلیلی بر رابطه بد من با رسانه‌ها نیست.
مشاور سابق رئیس‌جمهور راه خود را منطبق با راه محمود احمدی‌نژاد عنوان کرد و با اشاره به اینکه دولتش ادامه دولت احمدی‌نژاد خواهد بود، تأکید کرد: دلیلی ‌ندارد به شما بگویم برای ثبت‌نام با چه کسی مشورت کرده‌ام، هرچند که من خودم تصمیم گرفته‌ام ‌بیایم.
جوانفکر در پاسخ به سؤالات متعدد خبرنگاران درباره ارتباطش با جریان انحرافی گفت: شما می‌خواهید من را محاکمه کنید یا سوال‌؟ شما ‌من را بازجویی می‌کنید. جریان انحرافی وجود خارجی ندارد. کجا وجودش به اثبات رسیده است؟ چرا بر اساس فرضیات ذهنی افراد را محاکمه می‌کنید؟
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما کاندیدای دولت هستید، تصریح کرد: مگر دولت می‌تواند کاندیدا داشته باشد که من کاندیدایش باشم؟ دولت نمی‌تواند کاندیدا داشته باشد.
مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا در پاسخ به سؤالی درباره نحوه ارتباطش با روحانیون، جایگاه روحانیت را در کشور رفیع خواند و با بیان اینکه شخصیت‌های عظیم‌القدری مانند امام و رهبری روحانی هستند، خطاب به خبرنگاران گفت: این سوالات که از من‌ می‌پرسید، اصلاً موضوعیت ندارد چراکه کسی که کاندیدا می‌‌شود، چهارچوب‌ها را قبول دارد لذا این سؤالات شما انحرافی است.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    98 4
    مگه از زندان آزاد شدند ایشون؟!
    • بنده خدا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      39 3
      خیلی وقته
    • عرفان IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      5 0
      آزاد شدن جهت شرکت در انتخابات!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    32 3
    با ايشون ميخوان بيان تو رقابت؟؟؟!!:))
  • مصطفی EU ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    5 0
    و حتما هم باید بهتون رای بدیم چون خیلی از دولت آقای احمدی نژاد راضی هستیم
  • یوسف IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    5 0
    آخه شما که می دونی رای نمیاری چرا وقت تلفی می کنی؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    5 0
    برای دلخوشی خوبست هرچند که اسباب زحمت است
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    5 0
    پس با اين وجود قطعا از آخر اول خواهي شد!!!
  • فرهاد IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 5
    سلام و سپاس : ادعای ادامه ی راه دولت آقای دکتر احمدی نژاد ، بسیار هزینه بردار است که از عهده هر شخصیتی بر نمی آید . آیا می توانید ؟