ایرنا نوشت:

 پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه به نقل از وزیر دفاع سابق مصر گفت که طرح ایران برای صلح در یمن که به سازمان ملل متحد ارایه شده، در مسیر طبیعی برای نشست طرف های درگیر بر سر میز مذاکراه و حل بحران قرار دارد.

این پایگاه خبری به نقل از نبیل فواد افزود: درخواست ایران و نیز تاکید السیسی رییس جمهوری مصر بر این که بحران یمن باید از طریق سیاسی حل شود، طرف های درگیر در این کشور را به میز مذاکره می کشاند.

فواد اضافه کرد: طرف های درگیر باید خواسته های خود را بر سر میز مذاکره مطرح کنند و سپس یک حد میانه ای از خواسته ها باید برای رسیدن به راه حل مناسب که مورد توافق و رضایت همه طرف ها باشد، اتخاذ گردد.

وزیر دفاع سابق مصر اضافه کرد که حملات هوایی سودی نداشته و جنگ را در یمن پایان نمی دهد، اما جنبش مردمی انصارالله را به نوعی تحت فشار قرار می دهد و همچنین تمرین مشترک نظامی مصر و عربستان نیز نوعی فشار بر گروه حوثی ها است تا به پذیرش گفت و گو و راه حل سیاسی تن دهند.

وی در پاسخ به این احتمال که اگر عربستان بر بازگشت عبدربه منصور هادی پافشاری کند، گفت: منصور هادی در این درگیری ها یک مهره سوخته است و به احتمال زیاد شخصی که همه طرف های درگیر برای آینده یمن ممکن است بر سر آن به توافق برسند، خالد البحاح معاون وی خواهد بود.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد طرحی چهار ماده ای را برای برقراری صلح و آتش بس در یمن پیشنهاد کرد که مورد استقبال برخی کشورها از جمله روسیه قرار گرفته است.

عربستان با همراهی 9 کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین ماه حملات هوایی و دریایی شدیدی را علیه تاسیسات زیربنایی و خدماتی یمن آغاز کردند که تاکنون بسیاری از زیرساخت های این کشور را منهدم کرده و هزاران یمنی از جمله کودکان و زنان بیگناه در اثر این حملات کشته و مجروح شده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =