مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) از برگزاری بزرگترین رقابت قرآن کشور در نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و با حضور ۲۶۰۰ قاری و حافظ قرآنی از سراسر کشور از پنجم تا نهم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، مرتضی نجفی قدسی از برگزاری نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ویژه برادران، با حضور 2600 نفر از قاریان و حافظان برتر سراسر کشور در محل یادمان شهدای هفتم تیر خبر داد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اظهار داشت: این مسابقات طی روزهای پنجم تا نهم بهمن ماه در محل یادمان شهدای هفتم تیر، واقع در سرچشمه تهران برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی از اهمیت این مسابقات سخن گفت و افزود: در این مسابقات که در نوع خود بزرگترین رقابت قرآنی قاریان و حافظان کشور محسوب می‌شود، 310 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 265 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 450 نفر در رشته حفظ 10جزء، 440 نفر در رشته حفظ 5جزء، 250 نفر در رشته حفظ دوجزء، 360 نفر در رشته ترتیل خوانی و 525 نفر در رشته قرائت قرآن به رقابت می‌پردازند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن برگزار می‌شود که حدود 830 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال و حدود 1800 نفر در مقطع سنی بزرگسالان شرکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان به جدول زمان‌بندی این مسابقات توجه لازم را داشته باشند و طبق برنامه تعیین شده در مسابقات شرکت نمایند.

نجفی قدسی از اختتامیه این مراسم در محل یادمان شهدای هفتم تیر خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه نهم بهمن ماه در همان محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر و همچنین هدایای نقدی داوطلبان استانهای تهران و البرز، که حدنصاب لازم را در نمرات کسب کرده‌اند، در همان مراسم تقدیم می‌شود.

وی افزود: از مجموع 2600 نفر متقاضی شرکت در این مسابقات، حدود 1000 نفر از استانهای تهران و البرز و حدود 1600 نفر از دیگر استانهای کشور هستند.

دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در منزل قدیمی علامه طباطبایی(ره) واقع شده است و محل برگزاری مسابقات قرآنی و انجمن‌های علوم قرآنی و مورد توجه مراجع عظام تقلید است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =