ثروت مرد افسانه‌ای دنیای آی تی، بیل گیتس به ۹۰میلیارد دلار نزدیک شده و به‌زودی رکورد ۱۰۰میلیارد دلاری را از آنِ خود خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس شاخص آنلاین بلومبرگ بیل گیتس نه به خاطر سهام مایکروسافت، بلکه به خاطر بالا رفتن ارزش سهام CNI / راه آهن ملی کانادا و Ecolab که وی دارنده سهام این دو کمپانی است، به رقم 90 میلیارد دلار رسیده است.

وی از اورتگای اسپانیایی که 76 میلیارد دلار ثروت داشته و اخیراً بیش از 400 میلیون دلار از ثروت خود را ازدست‌داده، جلوتر است.

از سوی دیگر فوربس که ثروتمندان را ردیابی آماری می‌کند ثروت بیل گیتس را 78.7 میلیارد دلار اعلام کرد و نوشت ثروت افسانه‌ای 100 میلیارد دلاری مربوط به 1999 به دلیل انفجار آی تی در آن زمان به‌زودی تکرار می‌شود.

آن زمان ثروت بیل گیتس 100 میلیارد تخمین زده شد که بلافاصله پس از کیس حقوقی علیه وی و روشن شدن فضای بعد از انفجار موسوم به دات کام در سال 2000 ثروت وی 63 میلیارد دلار اعلام شد.

به نوشته بلومبرگ، امسال ثروت بیل گیتس 6.2 میلیارد دلار افرایش پیدا کرد و این در حالی است که ثروت مارک زاکربرگ 8.9 میلیارد دلار بیشتر شد و جف بزوس مدیر اجرایی آمازون نیز 6.5 میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد و در رده سومین ثروتمند به‌طور مشترک با وارن بافِت قرار گرفت.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    86 3
    نوش جونش حقشه
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    14 20
    تا اونجا که ما می‌دونیم ایشون در دنیا به عنوان یه بیزنس‌من یا به عبارت بهتر مرد کسب‌وکار و تجارت شناخته می‌شن. محصولات آی.‌تی صرفا یه محصول از کسب‌وکار گیتس هست و وی بیش از اینکه مهندس باشه یه تاجره.
    • بی نام US ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
      14 1
      خوب که چی... تاجر باشه. یه تاجر باسواد و متخصصه.. بازم نوش جونش
    • وحید IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
      16 0
      هوش بالا و تسلط بیل گیتس به مسائل فنی بارها توسط افراد مختلف تایید شده.
  • 776655 IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 14
    پول چرک کف دست بیل گتی فهنیده دارثروتش می خواد ببخشه کسی که فقیر به دنبا میاد مهم نیست کسی که فقیر از دنیا میره مهم از بیل گتس 100 زندگی 7 ساعت ...وقتی کسی میمره بهد از 70 سال بعتی 7 یاعت گزشته
  • بی نام A1 ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    1 9
    به جای گرسنه ها ایشون میل میکنن