ساکنان همجوار فرودگاه مهرآباد واقع در غرب تهران، دارای مشکلات زیادی هستند که در جلسه اخیر کمیته نظارت شورای شهر پایتخت بررسی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسیاری از پیامهای کاربران در سرویس مشکلات مردم در خصوص دردسرهای زندگی در کنار فرودگاه مهرآباد، به سر و صدای هواپیماها اختصاص دارد. تعداد زیادی از کاربران اعتراض کرده اند چرا با وجودی که تصمیم بر این گرفته شده بود پرواز شبانگاهی هواپیماها به خاطر کاهش آلودگی صوتی، کم و لغو شود، این مهم تاکنون به انجام نرسیده. از سوی دیگر طبق تصمیمی که مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیریت شهری گرفته بودند قرار بود از امسال پروازهای بین المللی به خصوص با هواپیماهای پهن پیکر که عموما دارای 4 موتور و سروصدای بسیار زیادی هستند، به فرودگاه امام خمینی واقع در جنوب تهران منتقل شود.
به جز مشکل سر و صدای هواپیماها و تردد 24 ساعته مسافران از این فرودگاه، مشکلات دیگر ساکنان همجوار فرودگاه در جلسه کمیته نظارت شورای شهر تهران در هفته جاری بررسی شد.
در این نشست تخصیص بودجه لازم جهت رفع موانع ترافیکی در محله فرودگاه واقع در منطقه 9 به تصویب رسید و مقرر شد در سال آینده طرح های فرهنگی جدید در محل اجرا خواهد شد.
همچنین در این نشست در بخش سلامت و محیط زیست، اقداماتی در راستای نظارت بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری زباله های بازیافتی و همچنین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار قرار گرفت.
طبق اعلام مدیران شهری حاضر در این نشست، یکی از برنامه های مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی است که در همین زمینه اقداماتی در خصوص راه اندازی ایستگاه های اتوبوس مورد نیاز در سطح محل در نظر گرفته شد.

در این جلسه، بررسی امکان اصلاح جداول معابر سطح محله از سوی شورایاری محله فرودگاه مطرح شد که مقرر شد این مورد نیز مورد بررسی قرار گیرد همچنین برخی از اعضا شورایاری و هیئت امنا محله در حوزه فرهنگی و اجتماعی درخواستهایی از جمله نصب تصاویر و یا سردیس شهدای خلبان در ورودی باند فرودگاه مهرآباد واقع در میدان آزادی، بلوار آیت ا... سعیدی، میدان فتح داشتند که این موضوع از طریق سازمان زیباسازی پیگیری شود.
شهروندان حاضر در این نشست، احداث ساختمان سرای محله به منظور ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان را نیز در فهرست مطالبات خود قرار داده بودند و در این نشست مقرر شد در بودجه سال آتی شهرداری، اعتبارات لازم پیش بینی می شود. البته باید تصویب این بودجه به تبع بودجه های شهرداری را در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر انتظار داشت.

پیش بینی بودجه به منظور احداث طرح های جدید در محله فرودگاه
درخواست دیگر شهروندان تخصیص بودجه به منظور احداث مسیر خروجی از مقابل محله در باند کندرو بزرگراه فتح به منظور جلوگیری از بروز تصادفات ناشی از حرکت ورود ممنوع وسایط نقلیه بود. در این نشست گزارش داده شد در این مورد کارهای کارشناسی در حال انجام است و پس از تکمیل اجرا خواهد شد.
همچنین اهالی استقرار کانکس پلیس به منظور حضور نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محله فرودگاه را درخواست کردند که در این زمینه نیز مکاتبات لازم با نهادهای مربوطه انجام شد.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =