آیا پوند و یورو مساوی می‌شوند؟/صعود قیمت دلار و سکه

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت:«ارزش پوند یک سال قبل و پیش از برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا، ۱.۲۵ یورو بود. برخی کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال جاری میلادی، ارزش پوند و یورو مساوی شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار سکه در نخستین روز هفته با روندی صعودی رو به رو شد. 

سکه امامی با افزایش ۴ هزار تومان نسبت به پنج شنبه با قیمت یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار عرضه شد. نیم سکه نیز با افزایش ۲ هزار تومان به قیمت ۶۳۴ هزار تومان رسید.

بازار ارز همسو با بازار سکه هفته را با روندی صعودی آغاز کرد.

دلار آمریکا با افزایش ۹ تومان نسبت به پنج شنبه با قیمت ۳ هزار و ۸۴۷ تومان در بازار به فروش رسید. یورو اروپا ۴ هزار و ۶۲۰ تومان، پوند انگلیس ۴ هزار و ۹۴۵ تومان و لیر ترکیه هزار و ۱۴۳ تومان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،علی شمس اردکانی،رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در پاسخ به سوال آیا پوند و یورو مساوی می شوند؟ گفت:«در حالی که پوند انگلستان در مقابل دلار عملکرد خوبی از خود نشان می دهد، رفتارش در مقابل یورو متفاوت است. در این هفته ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به ۱.۳۰ دلار رسید، که از ارزش ۱.۲ دلاری آن در آغاز سال ۲۰۱۷ به مراتب بهتر است. اما این بهبود لزوما به خاطر امیدواری به آینده اقتصاد بریتانیا نیست، بلکه برخی سرمایه گذاران درباره رفتارهای آمریکا با شک و تردید روبرو هستند.»

او ادامه داد:« بریتانیا یک شاخص ترکیبی دیگر برای سنجش واحد پول ملی خود نیز دارد که بر اساس میزان تجارت خارجی آن تعریف می شود. علی رغم افزایش ارزش پوند در برابر دلار آمریکا، شاخص تراز شده تجاری پوند به کمترین میزان خود از زمان بحران های اقتصادی رسیده است.»

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران افزود:«در این شاخص، دلار ۲۰درصد وزن را به خود اختصاص میدهد، و سهم یورو ۵۰درصد است. پوند انگلستان در برابر یورو به پایین ترین ارزش خود یعنی ۱.۰۸ یورو در طی هشت سال گذشته رسیده است.»

او عنوان کرد:«ارزش پوند یک سال قبل و پیش از برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا، ۱.۲۵ یورو بود. برخی کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال جاری میلادی، ارزش پوند و یورو مساوی شود.»

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    1 0
    آقآی روحانی ۵ ساله حرف می زنی. در عرض۲ هفته ۲۰۰ توان روی ارزهای خارجی رفته. چرا؟