۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

ایسنا نوشت: وزیر خارجه جیبوتی که ریاست نشست اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه این اتحادیه را بر عهده داشت، مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شد.

به گزارش البوابه نیوز، صد و چهل و هشتمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه امروز سه‌شنبه به ریاست جیبوتی و با حضور وزیران خارجه کشورهای عربی و احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب برگزار شد.

محمود علی یوسف، وزیر خارجه جیبوتی که ریاست این نشست را بر عهده داشت مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شد و گفت: از تهران می‌خواهیم که پایبند به سیاست حسن همجواری باشد.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور کشورهای منطقه نمی‌کند و حضور مستشاری ایران در برخی کشورها به خواست دولت آن کشورها است.

جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به اصل حسن همجواری بوده و خواستار صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

جیبوتی در پی تنش میان ایران و عربستان روابط سیاسی‌اش با تهران را قطع کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا GB ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    47 5
    جیبوتی کجای نقشی هستی ؟ ساختمان پارلمانتون با پول بیت المال ما درست شده.. ای بگم بگم چکارت کنه احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    2 0
    امروز در بی بی سی مصاحبه با گلیدین حکمتیار رییس حزب اسلامی اغانستان داشت که او هم مدعی دخالت ایران در ان کشور داشت.تاجیکستان هم این ادعا را کرده نمیشه بگیم که اینهمه کشور دارن دروغ میگن و ما راست میگیم.اگر اینکار خوبه پس انکار نکنیم اگر هم بده پس نباید انجام بشه اینکار باعث تبلیغ منفی این دولتها و رسانه هایشان بر علیه ایران و نتیجتا نفرت مردم این کشورها از ایران و ایران هراسی که سیاست دلخواه استعمار هست میشود.شاهکار سیاست خارجی ما اینه که نظام پول مردم ایران را به این کشورها میده و نفرت انها را میخریم.عملکرد بازیکنان تیم ملی سوریه در هفته پیش و جلوگیری از خونرسانی مصدوم فلسطینی از ایرانیها و شیعیان نمونه کوچکی از نفرت کشورهای عمده مسلمان منطقه از ایران هست و مهمترین ضررش جنگ سرد شیعه و سنی ه