قند شاید گاهی مضر باشد اما برای سلامت مغز ضروریست

خیلی از ما می‌دانیم که برای سلامت جسمی خود باید #قند و شکر را از برنامه غذایی‌ حذف کنیم. حالا این مسئله می‌تواند به دلیل فشار خون،‌ قند خون و یا ترس از حمله‌های قلبی یا برای جلوگیری از رشد مشکل زوال عقل و فراموشی باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایندپندنت، اما بنا به گفته یک پزشک که متخصص سلامت مغز است شکر اگرچه در مواردی مضر است اما می‌تواند برای مغز فواید مثبتی داشته باشد. دکتر درو رامسی می‌گوید قند برای سلامت مغز شما ضروری است.

این پزشک می‌گوید مغز انسان هر روز 400کالری گلوکز مصرف می‌کند. البته این بدان معنا نیست که شما می‌توانید با دو قطعه شکلات با این مقدار کالری مواد قندی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. موضوع مهم این است که شما قند مورد نیاز مغز را از کجا دریافت کنید.

فروکتوز، قند موجود در بسیاری از غذاهای مصنوعی و فرآوری برای بدن انسان مفید نیست. اما قند طبیعی که در مواد خوراکی مانند عسل یا میوه‌ها پیدا می‌شود کمک قابل توجهی به سلامت مغز می‌کنند. با این حال اگر پزشک و بیماری خاصی شما را از خوردن قند در هر حالتی منع کرده است حتما پیش از هر اقدامی با دکتر خود در این باره مشورت کنید.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    0 0
    قند نه تنها مضر نیست بلکه کاملا برای زنده موندن لازمه. چیزی که مضره قند بیش از حد نیازه.
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    23 0
    مواد قندی رو بهتره از طریق میوه ها و سایر خوردنی های طبیعی تامین کرد نه قند و شکر و شیرینی