ایسنا نوشت: رژیم صهیونیستی از ارائه تسهیلاتی به فلسطینی‌ها در آستانه دیدار قریب‌الوقوع میان رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر این رژیم خبر داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، رژیم صهیونیستی می‌خواهد از طریق اعلام این اقدامات و تسهیلات در برابر انظار عمومی تظاهر کند که مانع ارتقای اوضاع اقتصادی فلسطین نمی‌شود. این درحالی است که این رژیم همچنان به ایجاد ایست‌های بازرسی و تنگ کردن عرصه بر ساکنان ادامه داده و هزاران نفر را از دستیابی به مجوز کار محروم می‌‎کند.

براساس گزارش شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اسرائیل تسهیلات را به شکل رسمی طی نشست کشورهای اهداکننده در نیویورک به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه خواهد کرد.

این کمک‌ها شامل پروژه‌های مربوط به زیرساخت، آب و برق در غزه و پروژه‌های دیگر در کرانه باختری است.

براساس گزارش این شبکه این تسهیلات عبارتند از بسته کمک‌های اقتصادی که اجازه ایجاد منطقه صنعتی در منطقه "ترقومیا" در نزدیکی الخلیل را می‌دهد. همچنین اسرائیل اجازه ایجاد انبار سوخت و انبارهای دیگری برای حفظ تجهیزات را می‌دهد.

به گفته منابع اسرائیلی این کمک‌ها ارائه شده تا مسئولان آمریکایی بر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای کاهش شدت لحنش در سخنرانی‌اش در سازمان ملل فشار بیاورند و وی را به مذاکره ترغیب کنند.

به گفته منابع اسرائیلی، نشست قریب الوقوع میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بعد از آن نشست میان ترامپ و عباس با هدف پیشبرد پروژه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد. اسرائیل تلاش می‌کند تا به تفاهم‌های اقتصادی با فلسطینی‌ها دست یابد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که دیدار نتانیاهو  و ترامپ بر پرونده هسته‌ای ایران نیز متمرکز خواهد بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    10 1
    والا مردم فلسطین خودشون اسراییل رو میخان ما ول کن نیستیم. مردم سوریه و لبنان هم چشم ایرانیا ندارن.