تضعیف پوند و کاهش قیمت ها، سرمایه گذاران خاورمیانه را حتی با وجود نگرانی برگزیت، به صرف میلیون ها دلار سرمایه گذاری در املاک لوکس لندن تشویق می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران،نیکولو باراتیری دی سان پیترو، مدیرعامل شرکت توسعه دهنده املاک لوکس Northacre که متعلق به ابوظبی است می گوید: آنها لندن را دوست دارند. آنها می خواهند فرزندان خود را به آنجا بفرستند و انگلیسی صحبت کنند. آنها نظام حقوقی را درک می کنند.

Northacre هفته گذشته شروع به فروش واحدهایی در برادوی کرد. این توسعه شامل 285 آپارتمان در محل ستاد پلیس سابق در اسکاتلندیارد جدید در وست مینستر است. قیمت این آپارتمان ها از 2 میلیون پوند (2.6 میلیون دلار) شروع می شوند.

باراتیری  براورد کرده است که 80 درصد از خانه های لوکس لندن توسط سرمایه گذاران خارجی خریداری شده است. همچنین سقوط پوند از زمانی که بریتانیا رای به ترک اتحادیه اروپا کرده است، به این ماجرا کمک کرده است.

باراتیری به سی ان ان گفت: به خصوص در حال حاضر، خریدار خارجی مزیت های باورنکردنی نسبت به یک خریدار بریتانیایی دارد. او ادامه داد: ما هجوم خریداران معامله گر دلاری را می بینیم چرا که آنها فرصت هایی که هر دهه در لندن ایجاد می شوند را می بینند. او همچنین به افت بازار که ناشی از بحران مالی جهانی در سال 2008 بود اشاره کرد.

از ماه ژوئن سال گذشته به علت نگرانی در مورد تاثیر برگزیت در اقتصاد بریتانیا، ارزش پوند در برابر دلار 12 درصد کاهش یافت.

JLL، یک شرکت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می گوید: مشتریان خلیج فارس در سال 2016، حدود 600 میلیون دلار در املاک لندن هزینه کرده اند. انتظار این است که این میزان در سال جاری افزایش یابد، چرا که خریداران پس از وقفه رای برگزیت دوباره باز می گردند.

ویل مکینتاش، کسی که به مشتریان شرکت JLL در خاورمیانه مشاوره خرید خانه در لندن را می دهد، می گوید: بسیاری از مردم منتظر نشسته است. آنچه الان به دست آوردیم، افرادی هستند که لندن را به عنوان لندن پذیرفته اند. ممکن است ما هزاران شغل بانکداری را از دست بدهیم، اما ممکن است هزاران شغل در صنعت فناوری به دست آوریم.

Northacre در حال توسعه یک پروژه دیگر است و قرار است 72 آپارتمان لوکس در سراسر کاخ باکینگهام بسازد. باراتیری می گوید: بیش از 52 آپارتمان توسط خریداران خارجی، پیش فروش شده است.

ویل مکینتاش هم معتقد است: سرمایه گذاران به دنبال چشم انداز سه تا 5 ساله هستند و احساس می کنند که برگزیت یک مساله کوتاه مدت است و حل و فصل خواهد شد.

قیمت های پایین تر قطعا باعث علاقه مندی بیشتر سرمایه گذاران خارجی می شود.

با توجه به آمار وام دهندگان، قیمت خانه در لندن در سه ماه پایانی منتهی به سپتامبر 0.6 درصد کاهش یافته است. این بحران، اولین بحران در سطح جهانی در مقایسه با بحران مالی جهانی بود. (متوسط قیمت ها هنوز هم 56 درصد بالاتر از یک دهه قبل است)

Savills، یک شرکت پیشرو در املاک مستغلات لندن، می گوید قیمت ها در سراسر بازار مسکن لندن 1.2 درصد در سه ماه سوم سال جاری کاهش یافته است. این قیمت ها در حال حاضر 8 درصد کمتر از زمان اوج سال 2014 است. اما Savills پیش بینی کرده است که مطلوب ترین محله های لندن می توانند قیمت ها را تا سال 2020 افزایش دهند. زمانی که شک و تردید ها در مورد برگزیت هم از بین رفته باشد.  

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =