۲۰۱۷ سال گوشی‌های هوشمند تمام‌صفحه و مجهز به هوش مصنوعی بود

سالی که تنها چند روز به پایان آن مانده سالی متفاوت در نوآوری برای دنیای موبایل، به خصوص گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، امسال شاهد توسعه نمایشگر تمام صفحه و بزرگ‌تر از قبل بودیم و گوشی‌های هوشمند سریع‌تر، خصوصی‌تر و با عمر باتری بالاتر شدند.{لینک}

ابتدای 2017 همه فکر کردیم که نوآوری در موبایل مرده و همه گوشی‌ها مثل هم هستند و حالا در پایان 2017 متوجه می‌شویم که سازندگان یا باید گوشی تمام صفحه بسازند یا با این صنعت خداحافظی کنند.

سرانجام هوش مصنوعی راه خود را روی گوشی‌هایی که به آنها هوشمند می گوییم؛ باز کرد. گلکسی اس 8 در آوریل دنیای بدون لبه را به ارمغان آورد و سایر سازندگان را به دنبال خود کشاند. سایز را هم بزرگتر از قبل تعریف کرده و باعث شد تا اپل که همیشه پیش‌رو در نوآوری بود را به سوی طراحی خود بکشاند تا آیفون ایکس/ 10 بدون حاشیه را در نوامبر عرضه کند.

هوش مصنوعی باعث شد تا گوشی‌ها هوشمندتر و سریعتر از قبل شوند. اندرویدی‌ها از یادگیری ماشین / ML استفاده کرده تا کلمات برای تایپ بهتر از قبل پیش‌بینی شوند. دسترسی هوش مصنوعی به جای اینکه مبتنی بر سرور و از راه دور باشد، به صورت محلی و از روی خود گوشی مدیریت می‌شود. گوگل، هوآوی و اپل در این زمینه برتر از بقیه عمل کردند.

رفتار هوشمندانه‌ترِ گوشی به معنای مصرف درست باتری است که گوگل و هوآوی از طریق هوش مصنوعی به آن دست یافتند و به همین دلیل شاهد عمر باتری بالاتر از قبل در گوشی‌ها و بعضا با همان حجمِ باتریِ سابق، بودیم.

نوآوری‌های امسال، سرعت و هوش را برای ورود به 2018 آماده کرده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =