خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رجب طیب اردوغان گفت: در صورتیکه آمریکا، فتح الله گولن را به ترکیه استرداد نکند، ترکیه نیز هیچ مظنونی را به آمریکا استرداد نخواهد کرد.

اعلام اين موضوع از سوي اردوغان در حالي است که آنکارا، گولن را عامل کودتاي نافرجام سال 2016 در ترکيه مي داند. آنکارا همچنين بارها از واشنگتن درخواست کرده است تا گولن را به ترکيه باز گرداند. مقامات آمريکا اعلام کردند دادگاه هاي اين کشور نيازمند شواهد کافي براي استرداد گولن به ترکيه هستند.

اردوغان در اين باره گفت "ما تاکنون 12 تروريست را به آمريکا استرداد کرده ايم، اما آنها فردي را که خواسته ايم، به ما تحويل نداده اند. آنها در قبال درخواست ما به ارائه توجيه هاي غير منطقي اقدام مي کنند."

وي افزود "اگر او (گولن) را به ما ندهيد، از اين به بعد، تا زماني که من رئيس جمهور باشم، هيچ مظنوني را حتي اگر تروريست باشد، به شما نخواهيم داد."

مولود چاوش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه نيز روز گذشته اعلام کرد روابط ترکيه و واشنگتن به واسطه خودداري آمريکا از استرداد گولن و همچنين حمايت آمريکا از يگان هاي مدافع خلق کرد در سوريه، آسيب ديده است. وي افزود روابط دو کشور ممکن است بيش از اين آسيب ببيند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =