گزارش اولین مورد کیست هیداتید معده در جهان

ژورنالMed craveکشور کانادا خبری منتشر کرد مبنی بر اولین مورد کیست هیداتیک معده در جهان که توسط جراح بیمارستان سیدالشهدا فارسان دکتر مهدی کریمیان تشخیص داده و درمان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، خانم ۶۴ ساله اهل و ساکن کوهرنگ در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ با شکایت احساس سیری زودرس و درد شکم به بیمارستان سيدالشهدا فارسان مراجعه نمود و بررسيهاي اوليه آغاز شد.
پس از بررسیهای پاراکلینیکی شامل آزمايشات، سونوگرافي و سي تي اسکن شکم تشخيص توده بزرگ شکمي با منشاء احتمالي از معده، طحال، پانكراس يا كبد توسط متخصصين راديولوژي مطرح شد. بيمار در تاريخ ۱۹ مرداد توسط دكتر مهدي كريميان متخصص جراحي عمومي تحت لاپاراتومي قرار گرفت كه در نهايت منشاء توده از معده تشخيص داده شد. بررسي پاتولوژيك تشخيص قطعي را كيست هيداتيد مطرح كرد.
کیست هیداتید یک بیماري عفوني انگلي است که شايعترين ارگانهاي درگير در اين بيماري کبد و ريه مي باشد و درگيري ساير ارگانها بصورت نادر در مقالات گزارش شده است. اما مورد ذکر شده يعني كيست هيداتيد معده اولين مورد در جهان مي باشد كه با همكاري متخصصين بيمارستان سيدالشهداء فارسان بصورت مقاله با عنوان Primery Hydatid Cyst Of The Stomach (كيست هيداتيد اوليه معده) در ژورنال Med Crave كشور كانادا ارائه و چاپ شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =