وزیر بهداشت در سفر خود به استان اصفهان، از دو داروی جدید شرکت داروسازی "رها" رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، "لوترا" یکی از این داروها است که به صورت قطره استریل چشمی و برای درمان التهاب چشم، آلرژی فصلی، التهابات بعد از جراحی چشم، بیماریهای ویروسی، التهابات عنبیه، قرنیه و پلک تولید شده است.

این دارو که برای تقلیل التهاب داخل چشمی موثر است، از جمله داروهای استروئیدی جدید است که به علت نفوذ اندک به داخل چشم، قابلیت کمتری برای افزایش فشار داخل چشم دارد و به کاهش عوارض داخل چشمی دارو کمک می کند.

"آلکانف" نیز داروی جدید دیگری است که در این شرکت به صورت قرص پیوسته 10 میلی اکی والان تولید و عرضه شده و از دسته داروهای ماده معدنی است.

"آلکانف" در مواردی مانند پیشگیری و درمان انواع سنگ های ادراری کاربرد دارد.

بیمارستان 174 تختخوابی منظریه خمینی شهر به بهره برداری رسید

همچنین بیمارستان 174 تختخوابی 9 دی منظریه خمینی شهر با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

عملیات ساخت این بیمارستان از سال 89 در زمینی به مساحت بیش از 54 هزار متر مربع و زیربنای 4 هزار و 375 متر مربع در دو طبقه آغاز شده بود و با اجرای طرح تحول سلامت، بخش قابل توجه ای از این پروژه تکمیل و به بهره برداری رسید.

بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر شامل بخش های داخلی(زنان و مردان)، جراحی(زنان و مردان)، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، زایشگاه، اتاق عمل، اورژانس، NICU، همودیالیز، فیزیوتراپی، آندوسکوپی، داروخانه و بخش های پاراکلینیکی شامل درمانگاه های عمومی و تخصصی، آزمایشگاه و تصویر برداری (رادیولوژی، سی تی اسکن و سونوگرافی) است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =