انتقاد مخترع وب از کمپانی‌های تِک در تولد ۲۹ سالگی دبلیو دبلیو دبلیو

با ورود وب به 29 سالگی، «تیم برنرز-لی» در نامه‌ای سرگشاده ضمن انتقاد از کمپانی‌های تِک، از آنها خواست تا استانداردهای محکمی با هدف موازنه میان منافع‌ خود و شهروندان آنلاین برقرار سازند.

 

به گزارش خبرآنلاین، مخترع وب به توئیتر و فیس‌بوک تاخت که چرا اینقدر روی محتوا کنترل دارند و پیشنهاد داد تا قاعده‌مند شوند.{لینک}

برنرز-لی افزود: وبی که امروز کاربران از آن استفاده می‌کنند، وبی نیست که سال‌ها پیش به آن متصل بودند و آن زمان انتخابی غنی برای کاربر وجود داشت که این روزها منحصر به چند پلتفرم محدود شده است.

به گفته وی تمرکز قدرت باعث ایجاد چند دروازه‌بان محتوایی شده که به ما می‌گویند کدام ایده و نظر را مشاهده کنیم و در واقع آنها برای ما تصمیم می‌گیرند.

وی همچنین به شکاف دیجیتالی تاخت و این گونه بحث کرد که آفلاین‌ها اغلب زن، فقیر یا ساکن مناطق روستایی با درآمد کم هستند. به گفته مخترع وب، آفلاین بودن یعنی فرصت یادگیری و کسب درآمد، دسترسی به سرویس‌های باارزش و مشارکت در دموکراسی وجود ندارد و باید به طور جدی این شکاف دیجیتالی پر شود.

وی در پایان گفت: آخرین جمعیت میلیاردی جهان تا 2042 آنلاین نخواهند شد و آن زمان نسلی خواهند بود که از دنیای آنلاین منقطع شده‌اند.

«سر تیم برنرز-لی» دانشمند انگلیسی که سال 1989 دبلیو دبلیو دبلیو را اختراع کرد، در نامه 2017 خود نسبت به اخبار جعلی و از دست دادن دیتا توسط مردم هشدار داده بود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =