برنا نوشت: تندگویان گفت : زمان تغییر بسیاری از رسومات در کشور رسیده و باید توسط جوانان انجام شود. در خواست من از جوانان این است که رویکردها توسط خودشان تغییر کند تا پیامدهای خوبی داشته باشیم.

محمدمهدی تندگویان - معاون ساماندهی امور جوانان در حوزه وزارت ورزش‌ و جوانان در پیامی تصویری عید نوروز را به همگان تبریک گفت.متن این پیام به شرح زیر است:

فرا رسیدن ایام سال نو را خدمت همه هم‌ میهنان، همشهری‌ها و به خصوص جوانان خوب ایران تبریک می‌گویم. آرزو دارم که سال‌های پیش رو، هرسال بهتر از سال گذشته باشد و امید و آرزوهای جوانان هرسال نزدیک‌تر به انجام تحقق در کشور برسد.

به هرحال در سال‌های گذشته دولت مردان و دولت وعده‌هایی به جوانان دادند که امیدوارم بخش زیادی از آن‌ها در سال جدید محقق شود و ما هم بتوانیم وعده‌های دولت در حوزه جوانان را به انجام و عمل برسانیم.

در مدت کوتاهی که در حوزه معاونت جوانان (حدود 6 ماه) حضور پیدا کرده‌ام، خوشحالم که تقریبا هر وعده‌ای که داده‌ بودیم محقق وعملیاتی شد. امیدوارم که ادامه خواسته‌ها هم در سال 97 محقق شود.

بزرگترین اتفاقی که امسال رخ داد، در موضوع تشکل ها بود. همایش ملی تشکل‌ها در شیراز برگزار شد که اتفاق بسیار خوبی بود. توانستیم اساسنامه مجمع ملی جوانان تشکل های مردم نهاد را توسط مجامع تدوین و رونمایی کنیم. در این همایش معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا کشور حضور داشتند که امید و آینده خوبی را برای تشکل‌های ما در حوزه جوانان ترسیم کردند.

یکی از مشکلات اساسی در تشکل‌ها بحث عدم داشتن شناسه تشکل‌ها است اما سال 96 هم برای آن اتفاقات بسیار خوبی افتاد که با وزرات کشور به جمع بندی‌های مناسبی رسیده‌ایم. قول می دهم موضوع شناسه را ظرف سه ماه اول سال آینده حل کنیم تا تشکل‌ها هم دارای شناسه بشوند و بتوانند پروانه کار را در کنار اعتبار نامه‌ای که از وزارت ورزش‌وجوانان دارند از وزارت کشور اخذ کنند که بسیاری از مشکلات اداری، بانکی و حقوقی حل خواهد شد.

در طی این 6ماه به 18استان سفر داشتیم با اعضا مجامع به صورت هفتگی و دو هفته یک‌بار جلسه گذاشتیم ، اعضا استان ها به تهران آمدند و با حضور وزیر با آن‌ها جلسه داشتیم. مجامع استانی مشکلات خود در استان‌ها را مستقیم با وزیر در میان گذاشتند که این رخ داد اتفاق بسیار خوبی بود. تقریبا مشکلات جاری را آن‌ها هم بیان کردند.

در دستور کار امضا تفاهم نامه بین وزارت ورزش‌وجوانان و ستاد کل نیروهای مسلح است. تقریبا تمام توافقات آن به عمل آمده تا در موضوع امریه و کسر خدمت، تشکل‌های کارآفرین بتوانند از تسهیلات ستاد کل بهره‌مند شوند. توانسته‌ایم حتی برای بخشی از بدنه ورزش هم این تسهیلات را اخذ کنیم. این موضوعات اتفاقات بزرگی هستند که در عرض 6ماه در حوزه تشکل‌ها و جوانان رخ داده است.

این وعده را می‌دهم که ساماندهی شبکه گردشگری داخلی از اردیبهشت امسال خواهیم داشت و گردشگری کل کشور درحوزه تشکل‌ها سامانه مشخصی پیدا می‌کند.

دومین همایش درحوزه کارآفرینی هم در سه ماهه اول سال 97 برگزار خواهد شد. شبکه تخصصی تشکل‌های کارآفرین کل کشور تشکیل خواهد شد و بعد از آن اساسنامه ملی و مجمع ملی با تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور، به ثبت ملی و اخذ شناسنامه ملی خواهد انجامید.

تصور می‌کنم با رخداد این اتفاقات در حوزه تشکل‌ها، گام‌های اساسی و مهمی برداشته‌ایم که موجب ساماندهی مناسبی خواهد شد.

بعد از ساماندهی حوزه تشکل‌ها باید به سمت ایجاد انگیزه در میان همه جوانان بپردازیم.در حال حاضر آمار نشان می‌دهد که حدود 2هزار تشکل فعال و حدود چهار هزار و چهارصد درخواست برای ثبت داریم. اگر بتوانیم همه امکانات را فراهم کنیم تا پایان دولت، ثبت رقم 6 هزار تشکل در کشوراتفاق بسیار خوبی در حوزه جوانان است. نوعی کارآفرینی و اشتغال خارج از حوزه دولت ایجاد می‌شود و همه این موضوعات آینده خوبی برای حوزه جوانان ترسیم می‌کند.

امیدوارم که در سال 97، تقسیم اعتبارات در حوزه جوانان خوب باشد و وعده افزایش اعتبارات‌ را به جوانان بدهیم.

بخشی از رسالت ما در حوزه جوانان که به ایام نوروز برمی گردد، تغییر برخی از عادت و سنت‌هایی است که نیازی به تحول جدی در جامعه دارد. سنت‌هایی که سال‌های طولانی در ایران انجام می شود اما مبنای صحیحی ندارد؛ مثل گره زدن سبزه که تنها بهم ریختگی نظم در محیط زیست را ایجاد می‌کند. این امر هیچ دستاوردی ندارد و سالانه میزان زیادی از غلات با تناژ بالایی را در کشور از بین می‌برد. تصور می‌کنم که باید جوانان رسم و رسوماتی که هیچ تاثیر و دستاوردی برای کشور ندارند را در خانواده‌ها تغییر بدهند. برای ساختارمند کردن این موضوع باید فعالیت‌های مثبت جایگزین شود. زمان تغییر بسیاری از رسومات در کشور رسیده و باید توسط جوانان انجام شود. در خواست من از جوانان این است که رویکردها توسط خودشان تغییر کند تا پیامدهای خوبی داشته باشیم.

سال خوبی رابرای همه جوانان آرزومندم و امیدوارم این سال توام با موفقیت روزافزون باشد.

42236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =