وزرای خارجه ایران و آلمان تلفنی گفت‌وگو کردند

در این گفت و گوی تلفنی محمد جواد ظریف ضمن تبریک انتصاب هایکو ماس به عنوان وزیر امور خارجه آلمان برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرفین در این تماس در خصوص موضوعات دوجانبه، برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 ظریف با اشاره به ضرورت اجرای تعهدات توسط همه طرف ها در برجام بر ضرورت فشار اروپا بر آمریکا برای اجرای تعهداتش تاکید کرد.

برنامه دفاعی موشکی کشورمان و نیز مسائل منطقه‌ای از دیگر موضوعات گفت و گوی دو مقام بود که طی آن طرفین بر عدم ارتباط این موضوعات با برجام تاکید کردند. ظریف به سیاست های غلط آمریکا در سرازیر کردن انواع سلاح به منطقه و حمایت از اقدامات علیه مردم یمن و نیز حمایت از تروریست ها اشاره و این سیاست ها را منبع بی ثباتی و ناامنی خواند.

اوضاع سوریه از دیگر محورهای گفت و گوی وزرای امور خارجه ایران و آلمان بود که طی آن طرفین بر راه حل سیاسی برای حل بحران تاکید کردند. ظریف ضمن محکومیت هرگونه کاربرد سلاح شیمیایی بر ضرورت بررسی بی طرفانه بین المللی در محل از یک سو و محکومیت هرگونه اقدام نظامی به این بهانه و خطرات آن برای صلح و امنیت منطقه تاکید کرد.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =