عضو فدراسیون واردات با اشاره به تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات، گفت: در حوزه واردات کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و مشکلات کم و بیش برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد آگاهی در نشست خبری با اشاره به تک نرخی شدن ارز اظهار داشت: تک‌نرخی شدن ارز برای هر فعال اقتصاد نوید خوشحال‌کننده‌ای است و ما همه در حوزه کشاورزی از آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم گره‌هایی که وجود دارد، به زودی حل و فصل شود.

وی افزود: در حال حاضر با وجود جلساتی که برگزار شده، شاهد هستیم که در حوزه واردات کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و مشکلات کم و بیش برطرف شده است.

عضو فدراسیون واردات با بیان این‌که شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی نخواهیم بود، تصریح کرد: در سایر موارد کشاورزی نیز که نیاز به مواد اولیه هستند و تا پیش از این ارز مبادله‌ای می‌گرفتند، کماکان می‌توانند ارز 4200 تومانی بگیرند و در برخی موارد نیز یک‌سری کالاهایی را که داشتیم که با قیمت بالای ارز وارد شده بود، الان با قیمت مبادله‌ای وارد خواهند شد.

آگاهی با ذکر این نکته که قبلا با یورو بالای 6 هزار تومان کالاهای اساسی وارد می‌شد، اما الان این مشکل وجود ندارد، عنوان کرد: سیاست‌های حمایتی که قبلا در ارتباط با بخش کشاورزی وجود داشته، نتوانسته بهره‌وری کشاورزی را بالا ببرد و این حوزه را رقابتی کند، بنابراین باید دولت در سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی بخش کشاورزی بازنگری کند.

 

 

 

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =