دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با نماینده ولی‌فقیه

نماینده ولی فقیه در لرستان در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان با اشاره به اینکه در گذشته لرستان به لحاظ رسانه و مطبوعات در رده پایینی نسبت به دیگر استان ها قرار داشت، اظهار کرد: اما ظرف چند سال اخیر شاهد حرکت ارزشمندی بودیم و افرادی که توانایی قلم زدن داشتند، مورد توجه قرار گرفتند به طوری که ما شاهد رشد بسیار خوب رسانه ها بودیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: فعالیت 140 رسانه در لرستان موفقیت و ظرفیت بسیار قابل توجهی است که نشان دهنده وجود افراد خوش فکر، خوش بیان وخوش قلم است که می توانند در این عرصه فعالیت کنند.

آیت الله میر عمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرمت خبرنگاران تاکید کرد: حرمت خبرنگاران به عنوان قشر روشنفکر و آگاه جامعه باید مورد توجه قرار بگیرند زیرا آنها به دنبال روشنگری افکار عمومی ، بصیرت بخشی ، آگاهی بخشی و رفع نواقص جامعه هستند.

وی بیان کرد: اما نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که خبرنگاران هم باید حرمت خودشان را حفظ کنند.
آیت الله میر عمادی افزود: خبرنگار باید استقلال ، شخصیت و ارزش قلم خود را بدانند و معامله نکنند زیرا در این صورت قداست و حرمت او شکسته می شود.

امام جمعه مردم خرم آباد ادامه داد: یکی از وظایف خانه مطبوعات برای حفظ حرمت خبرنگاران و رسانه ها ساماندهی وضع خبرنگاران است، اگر بتوانند رسانه های رسمی و قانونی را براساس ارزشها و مقررات ساماندهی کنند حرمت خبرنگار بالا می رود.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: حفظ حرمت خبرنگاران و رسانه ها هم به مسئولان بستگی دارد و هم به خبرنگاران و رسانه ها یعنی هر دو طرف باید جایگاه را حفظ کنند.

حریت خبرنگاران از موارد دیگری است که آیت الله میرعمادی بیان کرد و افزود : شخصیت خبرنگاردرحریت آنها است یعنی اگر نواقص را می بینند با حریت نقد منصفانه بیان کنند و اگر نکات قوت را هم بیان کنند با حریت به بیان آن بپردازند.

وی ادامه داد: حمایت از خبرنگاران هم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا کسی که در عرصه افکار عمومی نقش آفرینی می کند نیازمند حمایت مادی و معنوی است.

آیت الله میرعمادی گفت: خبرنگاران مرتب به دنبال نقش آفرینی برای اعتلای جامعه هستند در واقع خبرنگار حکم معلم را در جامعه ایفا می کند بنابراین باید مورد حمایت قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این مطلب که دستگاههای دولتی قانون آگهی را رعایت کنند، تاکید کرد: در این میان خانه مطبوعات می تواند تاثیرگذار باشد زیرا زبان گویای خبرنگاران و رسانه ها است.

وی ادامه داد: خبرنگار باید امانتدار باشد و از اخبار و اطلاعات سوئ استفاده نکند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به این مطلب که خبرنگاران باید در راستای اندیشه های مقام معظم رهبری حرکت کنند، گفت: رسانه ها نسبت به اجرای شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای داخلی قدم بردارند زیرا در این زمینه بسیار نقش آفرین هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =