سید کمال سید علی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت:«برقراری محدودیت ارزی متناسب با شرایط فعلی ضروری است.»

 

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرآنلاین افزود: باید ماهیت نرخ ارز را واکاوی کرد .واقعیت اینجاست که بانک مرکزی هر قدر برای نگه داشتن نرخ ارز تلاش کند، در نهایت بازی را به بازار می بازد و از این رو لازم است هر چه سریع تر به واقعی شدن قیمت ارز تن بدهد.

او با تاکید بر اینکه هر چه زودتر ما به واقعی شدن قیمت تن بدهیم صرفه جویی ارزی بیشتری داریم و تقاضای ارز نیز کمتر می شود اما اگر بخواهیم با استناد به اینکه ارز ارزان می شود و قیمت ها اقعی نیست، این روند را ادامه بدهیم در نهایت هزینه ها را افزایش می دهیم.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با استناد به اینکه وقتی بازار احساس کند قیمت کالایی غیر واقعی است ، دلالی و سفته بازی را رونق می دهد، ادامه داد: افزایش تقاضای ارز نیز ریشه در غیر واقعی بودن قیمت ارز دارد.

او اضافه کرد: این تجربه را در گذشته نیز داریم . سال 90 و 91 بود که در بحران ارزی  رییس کل وقت بانک مرکزی می گفت ما وضعیت ارزی مناسبی داریم و حتی می توانیم در سوپرمارکت هم ارز و سکه بفروشیم اما در نهایت روند قابل تداوم نبود و محدودیت ارزی حاکم شد. 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ربیعی A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    0 0
    بله به جای پذیرش واقعیت دست به انکار ان می زنند. قیمت واقعی راباید پذیرفت. تا وقتی هم تولید نقدینگی کاهش پیدا نکند اماده جهش های ارزی باشید.