ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احضار وی به دادسرا طی ترتیبات قانونی صورت نگرفته و شاکی و متن شکایت مشخص نیست گفت که رئیس مجلس دستور داده شاکی مشخص شود.

محمود صادقی در گفت‌وگویی اظهار کرد: دادستان تهران نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس نوشته و دو برگه که عین هم هستند، را ضمیمه آن کرده است. دبیر هیات نظارت بر نمایندگان هم این نامه را به من نشان داد. آقای لاریجانی خطاب به هیات نظارت بر نمایندگان روی آن برگه نوشته بود شاکی کیست؟ و آن را به هیات نظارت ارجاع داده است که البته هنوز موضوع در این هیات بررسی نشده است.

وی اضافه کرد: دبیر هیات نظارت بر نمایندگان به من گفت به دادسرا مراجعه کنم اما من گفتم طبق قانون باید اول موضوع در هیات نظارت بر نمایندگان بررسی شود و بر اساس تصمیم هیات نظارت عمل کنم. لذا بنا شد استعلامی انجام شود چرا که در متن ابلاغیه فقط درج شده در خصوص شکایت شاکیان به شعبه چهارم بازپرسی فرهنگ و رسانه مراجعه کنیم و توضیح ندادند که شاکی کیست و موضوع شکایت چیست؟ در حالی که قاعدتا متن شکواییه باید ضمیمه آن شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر این موضوع قابلیت بررسی در هیات نظارت بر نمایندگان را هم ندارد، اظهار کرد: البته بعید نیست این ابلاغیه به شکایت سابق مربوط باشد اما در متن احضاریه هیچ چیزی قید نشده است؛ بر همین اساس من از هیات نظارت خواستم موضوع در آنجا بررسی شود که حداقل آنها از دادسرا استعلام کنند تا مشخص شود موضوع چیست. من این تصویر ابلاغیه را به آقای رحیمی مشاور قوه قضائیه هم نشان دادم ایشان هم تعجب کرد و گفت قاعدتا باید شاکی و موضوع شکایت مشخص باشد. به ایشان هم گفتم اگر بخواهم به دادسرا بروم باید از قبل بدانم موضوع شکایت چیست تا دفاعیه را آماده کنم.

وی با بیان اینکه منتظر بررسی این احضاریه در هیات نظارت بر نمایندگان می‌ماند، گفت: طبق قانون باید موضوع در هیات نظارت بر نمایندگان بررسی شود و بعد متعاقب تصمیم هیات نظارت اقدام لازم صورت گیرد. اگر هم شکایت مربوط به موارد قبلی است باز هم باید مشخص شود مربوط به کدام مورد است، شاکی کیست و شکایت چیست تا بر اساس آن مراجعه کنم.

صادقی در پاسخ به این سوال که ممکن است مهلت پنج روزه تعیین شده پیش از گرفتن استعلام بگذرد، گفت: کار آنها طبق روال نبوده و عملا ابلاغ قانونی به من صورت نگرفته بلکه تنها ارائه شده و چون دستور رئیس مجلس این بوده که شاکی مشخص شود باید حداقل این کار انجام شود تا من مراجعه کنم اما ابلاغ طبق ترتیبات قانونی صورت نگرفته است.

وی درباره شکایات قبلی خود اظهار کرد: من طی این مدت چندین مورد شکایت داشتم که اغلب موارد تشخیص داده نشده است از جمله شکایت از مراجع مختلف نظامی، امنیتی و اخیرا بانک مرکزی که همگی رد شد اما شکایت سال گذشته دادستانی در برخی بندها در هیات نظارت مطابق رفتار نمایندگی شناخته شد و در برخی موارد هم خارج از رفتار شناخته شد اما پیگیری نشده و به حالت معلق مانده و هیچ حکمی هم صادر نشده است. بنابراین اگر احضاریه جدید مربوط به گذشته هم باشد، باید موضوع شکایت و شاکی مشخص شود تا بر اساس آن آمادگی حضور در دادسرا را پیدا کنم.

به گزارش ایسنا محمود صادقی چهارشنبه شب با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر گفت که دادستان تهران دو فقره ابلاغیه با مشخصات یکسان از شعبه چهار بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه خطاب به وی برای رئیس مجلس فرستاده است.

وی همچنین گفت که در این ابلاغیه‌ها شاکی و موضوع شکایت مشخص نیست.

در متن این ابلاغیه آمده است: «در خصوص شکایات مطروحه علیه شما در مهلت مقرر فوق (۵ روز از تاریخ ابلاغ) جهت ادای توضیح در این شعبه حاضر شوید. ضمنا وفق ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری می‌توانید یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشید. (نتیجه عدم حضور جلب است).

بازپرس شعبه چهارم دادگاه فرهنگ و رسانه - محمد مهدی حاج محمدی»

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    5 0
    مملکتی که نماینده ی مجلسش بخاطر انتقاد امنیت نداشته باشه کجا مردمش امنیت دارن اگر نقدی کنن اون وقت راست راست دروغ میگن که:در جمهوری اسلامی کسی بخاطر انتقاد مورد بازخواست قرار نمیگیرد
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
    2 0
    چه افرادی که به علت ندانستن قوانین گرفتار چرخه کارهای سخت قضایی می شوند وکسی هم نمی تواند نجاتشان بدهد خوب است باز این نماینده قانون دان است وگرنه حالا حالاها راست راست راه نمی‌رفت