ایرنا نوشت: انجمن آشوریان ایران، در بیانیه ای در پاسخ به یادداشت توئیتری «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آزار اقلیت های مذهبی و محرومیت آنان از حقوق بشر تاکید کرده است: اقلیت های مذهبی ایران نیاز به قیمومیت آمریکایی ندارند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن امروز یکشنبه به ایرنا ارسال شده، آمده است: امروزه سیاست ها و خط مشی های دولت آمریکا، از راه توئیتر در فضای مجازی انتشار می یابد و جهان از آن با خبر می شود. این شیوه ای است که ترامپ، اعمال کرده است و دولتمردان کاخ سفید، آن را دنبال می کنند.

پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم بالطبع، از این قاعده مستثنی نیست. یادداشت توئیتری او از آزار اقلیت های مذهبی در سراسر جهان و همچنین محرومیت آنان از حقوق بشر می گوید و البته نگاهی از گوشه چشم هم به اقلیت های مذهبی در ایران دارد که صد البته سندی معتبر در ارجاع به آن نداشته است و این است که سراسر جهان را شاهد می آورد.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: بی تردید، این اشک تمساح ریختن از سوی دولتمردی که مقابل چشم او هنوز شاهد آزار افراد به خاطر رنگ پوست هستیم و برده داری منسوخ شده «آبراهام لینکلن» با چهره ای دیگر تداوم می یابد، به نظر منصفانه و عادلانه نمی آید.
این بیانیه می افزاید: دیوارکشی میان دو ملت در مرزهای آمریکا آن هم چند دهه پس از فروریختن دیوارهای میان ملت ها، نهایت ستمی است بر ملت هایی که مرزها را درمی نوردند و برتر از آن ظلم و ستم جداسازی والدین کودکان از فرزندانشان و انبار کردن آنها در اردوگاه هایی که به آشویتس نازی ها بیشتر شباهت دارد، نهایت بربریت در جامعه جهانی است و هم اکنون جهان شاهد جداسازی و اخراج همسر یک تفنگدار آمریکا در سرزمینی است که هفده سال در آن زندگی کرده است و خانواده ای که به دست ستمگر حکومت نژادپرست ترامپ فرو پاشید.
در بیانیه انجمن آشوریان تاکید شده است: به گفته عیسی مسیح، که خس را در چشم برادر خود می‌بینی و چوبی را که در چشم خود داری نمی‌یابی، اقلیت های مذهبی در ایران، نیاز به این قیمومیت توئیتری آمریکایی ندارند، که بی تردید، در حفظ آئین ها و زبان و دین، نظام اسلامی ایران را پشتیبان خود می بینند.

 

 

 

۴۵۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =