تیتر سه زیرسرویس

  • شوک قریب‌الوقوع به دیابتی‌ها/ استرس کمبود دارو ، حال این بیماران را بدتر می کند

    شوک قریب‌الوقوع به دیابتی‌ها/ استرس کمبود دارو ، حال این بیماران را بدتر می کند

    مسیر دسترسی افراد دیابتی به «نوار تست قند خون» در معرض دو «تهدید دست‌ساز» قرار گرفته که اگر از ناحیه هر یک از آنها، تخریب شود، شوک مشابه «قحطی انسولین» که حدود ۲ سال پیش رخ داد، این‌بار برای «نیاز حیاتی دیگر این افراد» تکرار می‌شود.

  • بهترین و بدترین روش پخت ماهی کدام است؟

    ماهی را کبابی نکنید!

    بهترین و بدترین روش پخت ماهی کدام است؟

    پختن بیش از حد ماهی ممکن است منجر به خشک و سفت شدن گوشت آن و تشکیل ترکیبات مضر شود و مهم‌تر از آن، خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون آلزایمر و دیابت را افزایش دهد. برای کاهش این مخاطرات، ترجیحاً ماهی را در معرض حرارت و شعله مستقیم قرار ندهید. هم‌چنین سعی کنید زمان پخت را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

  • درخشش پوست با این ۳ ماده غذایی

    درخشش پوست با این ۳ ماده غذایی

    بطور کلی، چیزی به نام پوست بی عیب و نقص وجود ندارد! رسانه‌های اجتماعی و جامعه ما را ملزم کرده‌اند که به استانداردهای زیبایی غیر واقعی باور داشته باشیم تا جذاب به نظر برسیم. آنچه اهمیت دارد این است که از درون چقدر سالم هستیم. یک رژیم غذایی سالم، یک روحیه شاد و یک سبک زندگی متعادل می‌تواند پوست خوب و سالمی را برای همه انسان‌ها به ارمغان بیاورد.

  • با این میوه از سرطان و بیماری قلبی در امان باشید

    با این میوه از سرطان و بیماری قلبی در امان باشید

    اگرچه تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن سیب ممکن است خیلی با مراجعه کمتر به پزشک همراه نباشد، اما افزودن سیب به رژیم غذایی شما می‌تواند به حفظ سلامتی کمک کند.این مطلب نگاه دقیق تری به این موضوع دارد که آیا خوردن روزانه یک سیب می‌تواند به دور نگه داشتن شما از مراجعه به پزشک کمک کند یا خیر.

  • جلوگیری از چاق شدن با این ۶ روش

    جلوگیری از چاق شدن با این ۶ روش

    تحقیقات تایید می‌کنند که غذا خوردن در آخر شب مخصوصا در افرادی که کمبود خواب دارند، با افزایش وزن و چاق شدن همراه است. به جای غذا خوردن بدون فکر در شب، آشپزخانه را تعطیل کنید و یک روال جدید مانند یک حمام آرامش بخش، قدم زدن در شب، خواندن کتاب یا زودتر خوابیدن برای خودتان ایجاد کنید.

  • استرس دارید؟ از این سه ماده غذایی غافل نشوید

    استرس دارید؟ از این سه ماده غذایی غافل نشوید

    در حالی که اجتناب از استرس‌های گاه به گاه دشوار است، استرس مزمن می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی افراد تأثیر جدی بگذارد. در واقع، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و افسردگی را نیز افزایش دهد.

  • چهار ترفند ساده برای تقویت مغز

    چهار ترفند ساده برای تقویت مغز

    تناسب مغز شما بستگی به میزان استفاده از آن دارد. هر بار که کارجدید و متفاوتی انجام می‌دهید، مسیرهای عصبی جدیدی در مغزتان ایجاد می‌کنید.

  • ببینید | موضوعات روانشناسی مطرح شده در فضای مجازی/ اعتماد بکنیم؟

    ببینید | موضوعات روانشناسی مطرح شده در فضای مجازی/ اعتماد بکنیم؟

    دکتر مهرنوش دارینی، روانشناس و مشاور با تاکید بر اینکه اگر در جستجوی مطالب علمی هستید و می خواهید در مورد رفتار خود و اطرافیان تان اطلاعات بیشتری از نظر روانشناسی کسب کنید بسیار مهم است که بدانید از چه منبعی استفاده می کنید، می‌گوید: بسیاری از صفحات روانشناسی در فضای مجازی بسیار عامه پسند و مخاطب پسند هستند، اما هیچ ریشه علمی ندارند و می تواند ناشی از ذهنیات فردی است که دلش خواسته آن مطالب را بنویسد. پس اگر شما تحت تاثیر صفحات روانشناسی قرار می گیرید حواس تان باشد که از رجوع کردن به صفحات زرد روانشناسی و منابع نامطمین که فقط مطالبی را مطابق میل افراد منتشر می کنند، پرهیز کنید./خبرآنلاین

  • چهار فایده مهم این نوع چایی؛ از کاهش وزن تا خواب راحت

    چهار فایده مهم این نوع چایی؛ از کاهش وزن تا خواب راحت

    نعناع یکی از گیاهان پرفایده‌ای است که هم از آن به عنوان رایحه‌دهنده استفاده می‌کنند و هم خاصیت دارویی آن را مدنظر قرار می‌دهند و در محصولات درمانی و زیبایی به کار می‌برند. علاوه بر این، بسیاری از مردم نعناع را به عنوان یک چای طراوت‌بخش و بدون کافئین مصرف می‌کنند.

  • این افراد نباید جگر بخورند

    این افراد نباید جگر بخورند

    مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بسیاری از مردم در مورد خوردن جگر نگرانی دارند و نمی‌دانند که آیا این غذا سالم است یا خیر، گفت: هیچکدام از انواع جگر ویژگی‌های خاص بهتری نسبت به دیگری ارائه نمی‌دهند با این حال، جگر گوسفند کمی مغذی‌تر است و چربی بیشتری نیز دارد.