جمعه 29 تیر 1397

تقی‌پور، امیرعباس

متولد 1351- تحصیلات: کارشناسی ارشد- نویسنده بیش از 150 سرمقاله، گزارش و گفت‌وگوی مطبوعاتی- صاحب امتیاز و مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات- صاحب امتیاز و مدیرمسؤول هفته نامه جوان ری- مؤسس و دبیر دبیرخانه دائمی همایش‌های سالانه روابط‌عمومی الکترونیک
  • شروع دیرهنگام و پایان زودهنگام بنیادی فرهنگی

    - پروفسور یحیی کمالی‌پور از معدود چهره‌های بین‌‌المللی ارتباطات ایران و رییس انجمن جهانی ارتباطات است.

  • فرهنگ استفاده از تکنولوژی

    - زندگی شهری و پیشرفته، رفتارها و سوء‌رفتارهایی را نیز با خود خلق می‌کند که حتی بر باورها نیز تأثیر می‌گذارد.

  • مزیت‌های آیین‌نامه جدید اجرایی قانون مطبوعات

    - در ماده 31 آیین‌نامه جدید، مدیران مسئول رسانه‌ها موظف به بیمه کردن کلیه کارکنان خود شده‌اند. این موضوع علاوه بر اینکه در ایجاد آرامش خاطر، کمک به ارتقای شأن شغل و امنیت شغلی آنها قابل ارزیابی است، تأمین‌کننده آینده شغلی مجموعه کارکنان و خانواده‌های آنهاست؛ دغدغه‌ای که همواره کارکنان رسانه‌ها و خبرنگاران داشته‌اند و به نظر می‌رسد، حرکت مناسبی درجهت دفاع از حقوق این قشر است.

  • هفت ویژگی نیروی انسانی حرفه‌ای در روابط‌عمومی

    - ممکن است گفته شود هر کس که از طریق اشتغال در حوزه روابط‌عمومی کسب درآمد کرده و زندگی خود را تأمین می‌کند حرفه‌ای است. این هم نوعی از تعریف حرفه‌ای بودن است، اما نقطه ایده‌آل نیست.

  • روابط‌عمومی‌ و مسأله‌های اساسی کشور

    - روابط‌عمومی، علم و حرفه‌ای است که انتظار می‌رود نتیجه‌ بکارگیری‌اش، کاهش یا حل مسائل سازمان‌ها و ذینفعانش شود.

  • ویژگی کتاب‌های روابط عمومی

    - تا 10 سال پیش که روابط‌عمومی دهه پنجم فعالیت خود را آغاز کرد، تنها 60 جلد کتاب در حوزه روابط عمومی در بازار بود که از میان‌ آن‌ها آثار تالیفی به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسید اما در 10 سال اخیر با توجه به رشد فناوری‌ها و تاثیر مستقیم آن در علم روابط عمومی، کتاب‌های این حوزه به سوی کاربردی شدن حرکت کرده‌ و بیشتر آثار به سمت تالیف سوق داده شده‌اند.

  • روابط عمومی‌ها و کاهش فاصله میان دولت‌-‌مردم

    - دولت موظف به پاسخگویی و رفع نیازهای اصلی مردم است. این وظایف در بیش از ۱۰ اصل قانون اساسی آمده و ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم را دربرمی‌‌‌گیرد.

  • ضرورت تأمین‌اجتماعی الکترونیک

    - ارتقای حوزه IT از مهم‌ترین اولویت‌های تأمین‌اجتماعی در دوره مدیریت جدید است و به همین منظور کمیته فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان یکی از کمیته‌های ٦ گانه‌ای که برای رفع مشکلات و بهبود فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی تشکیل شده، آغاز به‌کار کرده است.

  • توانمندی روابط عمومی در کاهش فاصله میان دولت - مردم

    - در کنار تمام توصیه­ هایی که صاحبنظران حوزه­ های سازمانی- اداری و اصلاح و تنظیم روابط میان دولت و مردم ارائه می ­دهند، توجه به کارآمدی تاکتیک­ ها و تکنیک­ های ارتباطی یکی از راه­ حل­ های کاهش میان فاصله این دو و افزایش محبوبیت و مقبولیت سازمان­ ها نزد مردم و افکار عمومی است.

  • رسانه‌ها و چالش تأمین منابع پایدار

    - یکی از گرفتاری‌های همیشگی رسانه‌های ایرانی عدم تعادل میان منابع و مصارف آن‌هاست؛ موضوعی که تعداد زیادی از رسانه‌ها اعم از دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی را در دو بخش دولتی و خصوصی دربر می‌گیرد.