بیش از ۱۰ میلیون نفر از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مازندران بازدید کردند

سیف الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت:۱۰ میلیون و ۱۵ هزارو ۵۶ نفر از جاذبه های فرهنگی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از ساری ، سیف الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نمایشگاه، جشنواره، نوروز خوانی و تور های گردشگری در رونق اقتصادی نقش داشته است، گفت: ایام نوروز فرصت خوبی برای درآمد و اشتغال است و تاکنون سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان نمایشگاه های صنایع دستی و حدود ۷ میلیارد تومان کنسرت درآمد داشتند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی در سه سطح ملی، منطقه ای و استانی برگزار شده است، افزود: صنایع دستی فرصتی برای انتقال ارزش های فرهنگی و سنتی به نسل جدید، کمک به هویت فرهنگی و فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی که نیاز به حفظ و احیا دارد می باشد.

فرزانه به ظرفیت های استان در گردشگری ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: استان مازندرانی استانی ورزشی است که باید کمپ هایی در آن ایجاد و ورزشکاران داخلی و خارجی را جذب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بیشتر واحدهای پذیرایی استان پرهستند، گفت: تعداد مسافران مقیم از ابتدای طرح تا ۱۰ فروردین ماه سال جاری ۱۲ میلیون و ۷۹ هزارو ۶۱۹ است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۱۰ میلیون و ۱۵ هزارو ۵۶ نفر از جاذبه های فرهنگی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند.

فرزانه بازدید نظارتی کارشناسان ستاد و شهرستان را ۵ هزارو ۹۷ مورد دانست و ادامه داد: ۱۴۱ مورد تذکر و اخطار به تاسیسات گردشگری داده شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =