قائم‌مقام حوزه علمیه قم: آزادی بیان در حوزه در اوج است/ قبل از انقلاب روحانیت در حوزه علمیه متمرکز می‌شد اما امروز در سطح بسیار وسیعی حضور دارد

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم گفت: آزادی بیان در حوزه در اوج است که البته باید مقداری بیشتر دقت کنیم که این آزادی بیان، به اختلاف و شقوق منجر نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید ملکی گفت: قبل از انقلاب روحانی بود و مسجد، روحانی بود و مناسبت‌ها؛ و همه طلاب در حوزه علمیه متمرکز می‌شدند اما امروزه روحانیت به صورت گسترده در سطح بسیار وسیعی در نیروهای انتظامی، دریایی، هوایی، سپاه و ارگان‌های مختلف حضور دارد. این جزء آرزوهای حوزه‌های علمیه بود تا بتواند معارف دین را به گوش همه اقشار برساند.

بنا بر روایت جماران، قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم افزود: آزادی بیان در حوزه در اوج است که البته باید مقداری بیشتر دقت کنیم که این آزادی بیان، به اختلاف و شقوق منجر نشود.

او ادامه داد: در حال حاضر در قم بیش از ۴۰۰۰ طلبه جوان قریب‌الاجتهاد داریم. یکی از علت‌های آن، وجود مبارک مراجع است. مراجع بزرگوار .قتی فهمیدند که برای طلبه‌ها آسیب‌هایی در بحث معیشت و غیره وجود دارد و این‌ها را باید ساماندهی کرد، مراکز فقهی را تأسیس کردند. در مراکز فقهی، طلبه‌های جوان با استعداد را از آزمون‌های بسیار علمی و پیچیده عبور می‌دهند، آنان را پذیرش می‌کنند و روی این‌ها کار می‌کنند.

ملکی پیرامون جذب افراد به حوزه‌های علمیه نیز گفت: جذب به حوزه همیشه حالت سینوسی داشته است و کرونا و مباحث معیشت و جمعیت تأثیر گذاشته است. الان در استان‌ها پیام نور و دانشگاه آزاد دارید؟ متأسفانه جامعه ما رو به سمت پیری می‌رود. عمده خانواده‌ها تک فرزند یا دو فرزند هستند. این یکی از عوامل است. خانواده باید چندین فرزند داشته باشد تا یکی به دانشگاه برود، یکی به بازار برود و دیگری به حوزه برود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =